Tuesday, October 16, 2018

Satu untuk HUSBAND, satu untuk WIFE

Assalamualaikum readers semua 😉



Satu untuk HUSBAND, satu untuk WIFE 💑

Bila petang-petang macam ni memang terliur lah tengok air Min Kaffe dengan Min Cha ni💆🏻 Apetah lagi cuaca tengah panas harini. Alhamdulillah, selalunya setiap hari hujan je. Sejuk sampai tanak lepas dari bantal busuk. Hehe.



Bila buat kerja sama-sama dengan husband, dekat meja masing-masing berebut nak minum Min Kaffe dengan Min Cha ni. 



Selain Nad sendiri yang memang consume minuman Min Kaffe ni, Nad pun menghasut husband sekali untuk minum jugak ! Haha. Habis semua keturunan i hasutkan. Hihi. Tak nak sihat sorang-sorang ! Nak semua orang tersayang sihat jugak.

Siapa husband dia jenis yang suka minum teh tarik mamak tu, boleh ganti dengan Min Cha ni, setiap hari dah boleh bancuhkan . Macam Nad sendiri, sebelum husband keluar pergi keje, dah bancuhkan siap-siap Min Cha untuk dia. 

Mostly customer Nad yang selain beli untuk diri sendiri, mereka jugak tak lepas bertanya minuman apa yang sesuai nak bagi pada suami untuk TENAGA, STAMINA dan TAK MUDAH RASA LETIH semasa bekerja. 

Min Cha ni ialah minuman garam buluh yang kaya dengan bahan mineral, dan elemen mikro seperti magnesium, kalsium, kalium dan sebagainya. Ia juga bersifat alkali dan membantu mengimbangi pH badan. Yang bestnya, Min Cha ni boleh minum sejuk-sejuk dan nak letak ice lagi sedap. Macam Nad, sebelum husband keluar pegi kerja, buatkan minuman ni dulu untuk dia. So, kekal bertenaga dan tak mudah rasa letih bila seharian bekerja dekat luar. Antara yang disuggestkan ambil semasa bulan puasa👍🏻

Meh Nad cerita sikit siapa yang sesuai dan memerlukan Min Cha :

• Para ibu yang menyusukan anak (breastfeeding mother). Ia bukanlah milk booster tapi kita sendiri tau yg bila kita nk menyusukan baby perlukan tenaga yang mencukupi.

• Mereka yang mempunyai gaya hidup yang aktif dan aktif bersukan.

• Mereka yang berpuasa. Sesuai untuk sahur dan berbuka.

• Ibu mengandung yang perlukan tenaga

• Para pesakit yang menghidap gastrik.

• Mereka yang kurang minum air dan dehidrasi.

• Jika anda sering diserang sakit kepala atau migrain.

•Mereka yang terasa nak diserang demam atau sedang demam.

• Sebagai pengganti kepada minuman teh tarik mamak yang manis dan gula berlebihan .


Sekarang ni, husband sendiri yang request tiap-tiap pagi WAJIB bancuhkan untuk dia, sebab dia dapat rasa perbezaan antara minum dan tak minum. Ada satu hari tu, Nad terlupa nak buat tau. Husband cakap bila tak minum badan dia letih ! rasa lembik ! Bila minum, rasa  SEGAR badan.
🌸 Bila kita tengok husband tak letih, nampak muka fresh dan bertenaga bila balik dari kerja, mesti si isteri rasa lega kan ? ☺ 


NADIAH AHMAD,
Your Most Wanted 
PREMIUM BEAUTIFUL EXPERT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...