Sunday, September 16, 2018

Tips hilangkan sakit perut memulas sepanjang berdetox


"Sis, kenapa saya detox tapi sakit perut sangat ? " 

Detox memang sakit perut sedikit sayang. Kebiasaannya pada sesiapa yang tidak pernah berdetox dari remaja memang akan rasa tertekan.  Masalah yang awak akan alami bila detox badan. Perut memulas macam nak beranak lagi kan ? Bertabah okay, nak cantik kena kuat semangat dan belajar teknik kurus bergaya.

Dan bila perut awak memulas sangat-sangat, awak akan berlari dengan muka ketat ke tandas sambil menjerit "aduh sakit perut". Itu bagus, senaman muka namanya. Haha

CARA HILANGKAN SAKIT PERUT MEMULAS SEPANJANG BERDETOX

Cuba ikut cara ini, bila awak rasa memulas sangat. Silalah berkawan dengan abang jamban. Tarik nafas dalam-dalam. Lepas tu awak focus di mana lokasi perut yang sakit. Bila sudah berada dalam posisi yang betul, tekan perut dalam-dalam. Kemudian, tekan di bahagian yang sakit tu kuat sikit.  

Kenapa perlu di tekan perut dalam-dalam ? 

Ini kerana, bantuan fizikal perlu di lakukan untuk membantu najis keluar sepenuhnya ketika awak membuang.

Sebab apa memulas? 

Perut awak memulas adalah di sebabkan najis yang tersangkut pada usus tidak mampu keluar dengan sendirinya. Maka awak kena la urut dan tekan perut dalam-dalam. Macam konsep beranak juga ni, push baby bagi keluar cepat. Tapi yang ni lain sikit, kita nak push " yek yek " keluar sampai bersih perut. Ada sebab dan musababnya awak kena buat macam tu.

Usus kita panjang tau, selalunya bila memulas tu mesti usus yang paling atas. Bila tekanan semua jadi kurang, awak perlu bantu membuat tekanan tu untuk usus. 



Leganya bila badan rasa ringan kan.

Sumpah,
Memulas sakit tu sampai awak akan rasa nak stop diet serta merta. Kompang sana sini detox tu tak bagus dan sebagainya. Yang sebenarnya, awak tak tahu teknik.

Semua pun datang dari pengalaman.

Nanti awak share pulak pengalaman yang awak belajar harini. Bila awak belajar dan memberi pelajaran kepada orang lain, hidup awak pun akan ceria. Sama ceria bila awak berjaya kurus. Orang akan tanya apa cara yang awak amalkan. 

Segalanya bukan mustahil, selagi mahu belajar, usaha, dan berkongsi pengetahuan. Awak pasti berjaya kurus dengan penuh bergaya. Ada baki 3 bulan lagi nak jumpa tahun baru 2019, masih sempat lagi kalau awak nak teruskan mission azam kurus tahun 2018 ni. Awak kalau tak dapat capai taget sebelum masuk tahun baru bermaksud awak belum cukup kuat or mungkin banyak alasan. 

Rakyat Malaysia ni banyak makan berlemak, dari segi kesihatan makanan sahaja pun dah tak sihat. Itu luaran yang kita nampak, adalah obes.

Dalaman ?

Contoh, stamina kita bekerja, cepat penat. Mengantuk jangan cakap la, pukul 12 otak dan badan tak boleh berfungsi dengan cergas. Itu tanda-tanda badan perlu aturan amalan yang sihat. Stamina libido ( rangsangan seksual ) kita pun akan turun secara mendadak. Ini masalah yang sangat-sangat serious tapi selalu tidak di ambil peduli.

Nad sayang awak semua, jadi Nad share pengalaman Nad. 



Awak semua okay ke ni ?


NADIAH AHMAD | 019.523.5560 | @nadiahahmad__
PREMIUM BEAUTIFUL EXPERT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...