Tuesday, August 28, 2018

Motif cantik | Untuk motivate dalaman sentiasa bersedia dan positif



Hi semua ! Penat ke, marah ke, sedih ke, kecewa ke, benci ke. Tetap kena senyum. Senyum untuk diri sendiri, terima kasih sebab masih kuat dan sihat. ❤️



And Hello again guys, Nad sini. I'm a wife and a mother of my beloved daughter.

Bagaimana hendak menjadi seorang isteri yang boleh masak laju dan kurus bergaya. Ehhh, bak kata orang macam anak dara lagi la. Rupanya anak dah beratur macam anak ayam. Haha sila muntah. 😅

Macam mana pula hendak menjadi guru kepada anak-anak. Satu hal juga. Nak lipat kain pun kadang tak sempatPedih jugak kalau kena "sound". Kan ? 

First. Mental kena lah kuat. Orang perempuan ni selalu emosi. Betul tak ? Tambah bila bendera merah tu, lagilah beremosi. Sat mood okay, sat nak menangis, sat nak marah, sat nak bad mood. Hailaa ..  Tapi bila perempuan emosi habis rumah terbalik. Alasan padu yang selalu digunakan adalah period. Nad rasa orang lelaki pun muak dengar. 😌 Itu lah perempuan, penuh dengan emosi dan drama. Kehkehh

Tapi perempuan akan nampak lebih hebat apabila dapat mengawal emosinya ketika kemarahan dan keletihan. 🌸

Kedua. Cuba cipta aktiviti sendiri. Maksud Nad, pergi joging, bersenam di luar rumah, bayar rm5 - rm10 untuk gym, daftar kelas zumba atau boxing. Ikut la mana-mana satu kelas yang mampu.

Asalkan kita keluar dari lopak kebiasaan.

Nama pun lopak. Mesti la basah, kotor, busuk dan berbau kan.
Lopak tu ibarat diri kita la. Bila duduk selesa dengan keadaan diri kita yang serba serbi terlondeh memang akan mempengaruhi persekitaran.

Umpama diri kita sendiri sebenarnya yang negatif. Aura kita tidak sampai. Nak jadi online seller pun malas. Aura tu takda wak. 😩

Cuba hangpa bayang kan eh,

Hangpa tinggi 155cm. Berat 50kg. Calit sikit perfume tepi tudung, blusher merah merah pink, bibir mugil nude dan pinggang 28inci.

Agak-agak hangpa la kan. Berapa banyak aura hangpa yang boleh sampai dan tarik orang untuk mendapat aura dari hangpa tu. 

Nad boleh buat. Takkan hangpa tak boleh.

Usaha. Usaha. Usaha.
Dan usaha bukan bermaksud buat hari ini, esok tinggal. Tetapi ia adalah proses yang berterusan tanpa mengenal putus asa.

Macam tu jugak situasi bila nak berhadapan dengan suami. Mesti nak sentiasa terbaik kan. Satu perkara yang seorang ibu atau isteri selalu tangguh. Tentang keperluan diri sendiri. Apa kata. Selepas ini, keutamaan kepada diri sendiri. Maksud Nad, keperluan masa. Sebenarnya kita ada masa yang cukup-cukup pakai je untuk kita.

Tapi, kita buang.

Fikirkan baik-baik. 15 minit pagi dan 15 minit petang. Agak nya la kan. Dekat mana kita rasa masa tu boleh dicuri ?

Suami tak minat isteri berkias tapi dia nak isteri berhias. 
Orang perempuan perlu jaga kesihatan dan cantik bukan untuk suami semata. Tetapi untuk kepentingan diri sendiri dahulu.Tadak la isu suami buli isteri kan. Haha

 Kali ni kita kasi cantik satu badan okay.


Ha giteww.  Senang je nak berhias untuk berseri depan suami. Tu scrub Marine Essence tu, pakai jangan tak pakai. Ambil cas-cas positif garam buluh tu haa, pakai kat badan dengan muka. Dah la harum, naik seri esok lusa muka tu.

Buat sental celah bedah. Kadang kita ni nak angkat ketiak pun malu depan suami.
Ya la ada jenis ketiak hitam berdaki tu, memang tercover-cover lah dibuatnya depan suami. Ambil scrub Marine Essence tu ha, pi sental mana part berdaki. 

Belum masuk part selulit lagi kan. Siapa rasa malu pada diri sendiri bila tengok  SELULIT dekat seluruh badan ? Kita geng ! Malu pada diri sendiri itu lebih power berbanding malu pada orang lain. Tahu sebab apa ? Sebab malu pada kawan boleh lagi nak di sorok. Sarung sahaja baju, terus hilang 1 juta selulit di badan. Then, seumur hidup la selulit menjadi teman hidup. Habis kalau dengan suami, nak sorok macam mana pulak ? Haa ayo yoo. Hilang pulak keyakinan diri untuk berhadapan dengan suami.

Ni lah The power of scrub Marine Essence. Asyik nak jaga muka je nak cantik kan. Sekali bukak baju. Hamekkkk. Serupa bukak stokin. Hamekkkk bau hapak 🙈


Muka kusam ? Masam ?

Cuci muka dengan infinence cleanser, lepas tu sembur dengan toner infinence tu sat, calit sikit serum dap dap macam tu. Lepas tu kan, haa rasa segar bungar macam baru lepas mandi manda tepi air terjun je fefeeling dia.

Haishh bukan susah nahh nak berseri, wangi dan tak berdaki ? 
Nak yakin diri bagai ni depan suami. Ha jangan tak percaya, simple is less. Janji nampak berseri depan suami. Tak perlu nak make up tebal 3 inci. Yang penting bila suami tengok sedap mata memandang dan tak ada lah masam memanjang muncung tu. 

Jarang suami kita nak komplen pasal kita kan. Ehhhh, bagus la. 
Maksudnya, dia sayang dan tak nak bebankan kita dengan kehendak dia walaupun dia seronok nak tengok isteri dia lawa. Tapi, nak hantar kita ni ke spa mana la mungkin sayang. Alangkah bahagianya kalau itu terjadi. Relax-relax ada orang belai badan kita ni kan. 😂

Sejauh mana hangpa rasa kita paham kehendak dia nak kan isteri cantik-cantik untuk santapan dia ? Hmmmm. Ala, nak cantik ni hangpa buat sendiri kat rumah je. Jangan la hangpa nak stresskan suami hangpa yang dah memang terbeban dengan tanggungjawab. 

Relax-relax tengok tv tu pun boleh sambil-sambil minum Bb Plus Cologen. Dapat sorok sikit tangan kaki yang dah kasar dan keras tu. Untung-untung suami balik hangpa pijak badan dia guna kaki yang licin tu. Leganya, kaki gajah dah bertukar kaki puteri bunian. Mula la nanti ulat bulu naik daun.

Bayar toll dulu bang ! 20 sen je untuk abang. Jiwa raga adik serahkan 😂




Tu apa menung lagi tu ? 
Nganga je tu, meh berseri meh, kita pikat hati suami. Ehee..biar ada seri, biar wangi, no more daki.


Isteri perlu risau suami segak berotot. Suami pula perlu risau kepada isteri yang comel dan langsing. Jadi, sama-sama la kena cantik. Sama-sama juga akan bangga dengan pasangan masing-masing.

Setuju tak ? 😘

Kedai online Nad buka seperti biasa setiap hari ☺️
Bagi sesiapa yang ingin dapatkan produk untuk diri ke, kawan ke, suami isteri ke, ibu ayah ke or anyone interested boleh whatsapp Nad untuk order. Kedai online Nad sentiasa buka. 

Dan ramai jugak yang tanya soalan dekat Nad, "Sis, dalam produk Nad supplement untuk apa je ?".

🌼 Ada yang carik untuk kulit cantik dan sihat
🌼 Ada yang carik untuk tingkatkan kesihatan
🌼 Ada yang carik untuk tambah keperluan tenaga seharian
🌼 Ada yang carik untuk ikhtiar hamil
🌼 Ada yang carik untuk merawat masalah-masalah dalaman wanita before or after kahwin

So here, jangan segan silu whatsapp Nad okay ? Tak makan orang aiihhh 😅 @nadiahahmad__

NADIAH AHMAD | 019.523.5560
Beauty and Health Consultant

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...