Tuesday, August 28, 2018

Kepentingan detox | Garam buluh Hai-O


MACAM MANA DETOX BEKERJA




Setiap benda yang hangpa makan akan menghasilkan asid atau toxin yang memberikan kesan sampingan pada tubuh. Sebab itu, hangpa kena kental untuk BERDETOX.

Badan juga menghilangkan toksin melalui buah pinggang, usus, paru-paru, sistem limfa, dan kulit. Ini yang Nak nak membebel dengan hangpa ni. Macam mana detox boleh mencantikkan dalaman dan luaran badan hangpa. Tinggal nak taknak je hangpa ni.

Garam buluh detoks ni dapat membantu proses pembersihan semulajadi badan :

📌 Merehatkan organ dengan berpuasa.
📌 Merangsang hati untuk memacu toksin dari badan.
📌 Menggalakkan pencernaan melalui usus, buah pinggang, dan kulit.
📌 Meningkatkan peredaran darah.
📌 Mengecas badan dengan nutrien yang sihat.



Tengok pun geli kan ?

Usus kita kalau bersih bewarna ke merah-merahan, akan menyerap nutrisi yang sangat bagus. Itu sebab hangpa akan rasa sihat bertenaga. 

BILA PERLU DETOX.

Hangpa kena study tubuh kau orang, apa masalah yang hangpa rasa. Perlu atau tidak detox pada hangpa, kalau sebab terpaksa untuk detox memang susah untuk hangpa kekal dalam mood positive BERDETOX.

Jom semak tubuh masing-masing !

✅ Keletihan yang tidak dapat dijelaskan.
✅ Pencernaan lambat.
✅ Kulit yang kusam tidak bermaya.
✅ Alahan.
✅ Jangkitan. 
✅ Mata atau beg bengkak di bawah mata.
✅ Kembung perut.
✅ Masalah haid.
✅ Kekeliruan mental ( serabut )

Ingat lagi ? Nad ada cakap yang Nad takda " eye back ", sebabnya kerana Nad suka detox. 1 perkara 5 manfaat yang hangpa dapat. Perkara mudah tapi susah orang nak buat. 



Ini Air detox yang wajib Nad minum setiap hari. Garam buluh premier drink. Banyak kebaikan dan keberkesanan selepas Nad consisten minum air detox ni. 

Antaranya ialah : 

💪🏻 Menyingkirkan toksin dalam badan misalnya (logam berat, bahan kimia, bakteria, bahan buangan metabolisme, keracunan asid, radikal bebas).
💪🏻 Menguatkan peristalsis saluran usus, menyingkirkan najis yang lama terkumpul dalam usus.
💪🏻 Membekalkan bahan mineral dan elemen surih kepada badan manusia.
💪🏻 Menyelaras fungsi badan supaya sistem badan dapat beroperasi secara normal.
💪🏻 Menyelaras keseimbangan pH badan, mengembalikan susuk badan yang beralkali lemah.
💪🏻 Meningkatkan daya pemulihan badan.

" Sis, saya hari-hari berak tau ! Okay ke kalau saya tak payah detox ?"

Ini soalan lazim yang selalu Nad dapat atau yang selalu kalian dengar. Nad nak clearkan kat sini, sangat tak sama membuang biasa atau membuang dengan detox. 

Apa yang tak sama ?

Detox adalah satu proses mencuci usus agar bersih dan bebas daripada sisa-sisa makanan atau sisa-sisa minyak, santan, toxic yang berkumpul di dinding-dinding usus.

Bila kali terakhir hangpa detox? 

Sebulan lepas ?
Setahun lepas ?
10 tahun lepas ?

Konsep yang sama dengan tandas ! 

Berapa kali hangpa mencuci tandas ? Semakin lama kalian meninggalkan tandas tanpa di cuci, semakin tebal kotoran dan semakin susah untuk di bersihkan. 

Kesannya ! 

Tandas tidak dapat di bersihkan sebersihnya. Sisa yang kalian tidak berjaya itulah yang akan menjadi satu kecacatan kepada tandas. Tandas tidak akan kelihatan bersih selamanya.

Ini adalah contoh.

Jika kali terakhir kalian BERDETOX adalah 10 tahun lepas, rasa-rasanya bagaimana rupa usus kalian sekarang?

Kesannya ! 

Berat badan mendadak naik, makan nasi sebutir sehari pun berat liat nak turun. Ada yang kencing manis, ada yang barah usus, ada yang gaout dan salah satu punca adalah dari usus.

Sebab itu, pentingnya BERDETOX.

Siapa nak kurus ? Tapi selalu sangat benci dengan detox, sesuatu perkara yang tidak lahir dari hati tidak akan berhasil dan gembira untuk di lakukan.

Ini juga masalah pada kita kaum hawa, hati tak kental. Bercintalah dengan detox agar kalian sihat dan cantik. Bonus tambahan of course kulit makin cantik especially bila consume consistent hari-hari ❤️

Boleh dapat kan garam buluh premier drink ni beserta special consultation and guide cara makan dengan betul ni dengan Nad okay.

Contact Nad untuk purchase tau. Special untuk customer yang purchase dengan Nad, inshaAllah Nad akan beri kan guide yang sama sebagaimana pengalaman Nad sendiri consume.

NADIAH AHMAD | 019.523.5560
Follow instagram : @nadiahahmad__

Beauty and Health Consultant

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...