Saturday, September 1, 2018

Why Bv alfalfa ?


JANGAN BADAN DAH SAKIT BARU NAK BERIKHTIAR

Ramai sangat dikalangan kita, bila dah kena baru terngadah. 
Baru nak cari penyelesaian, baru nak start ikhtiar. Tapi masa benda paling hebat Allah kurniakan pada diri kita ni elok segala, semua buat tak tahu saja.

Apakah 'benda' ni ? BADAN KITA SENDIRI.

Cuba kita renungkan, ramai tak yang peka dengan KESIHATAN DIRI ketika badan masih gagah beraktiviti ? Nak dibandingkan dengan berapa ramai yang sibuk cari penawar diri, tatkala diri digelumang dengan penyakit itu ini ?

Sebab tu sekarang ni banyak produk segera yang 'katanya', boleh rawat penyakit itu ini. Sebab founder-founder ni faham yang rakyat marhean ni memang bila dah terkena baru sibuk nak cari penyelesaian. Bila dah sakit, bila organ dah start nak shut down, baru nak cari penawar konon nak overhaul.

AM I RIGHT ?

Nak tahu tak asas kenapa, bagaimana badan yang sihat walafiat ni, boleh sakit bila dah semakin lanjut usia.

FOKUS 1 SEBAB UTAMA sahaja sekarang☝️

FAKTOR PEMAKANAN KITA lah antara punca ramai rakyat Malaysia sakit berangkai diusia tua ! Kenapa ?

Semuanya disebabkan CARA MASAKAN KITA

✔️MASAKAN DIGORENG/DIREBUS
✔️MASAKAN YG DIRENEH LAMA
✔️DIBAKAR
✔️TERLEBIH GULA, MINYAK, LEMAK

Semua ni, memang LAZATTTTTTTTT MENJILAT JARI SANGAT. Bertambah-tambah makan.

Tapi tahukah anda. Bahawasanya, makan yang sedap ini, akan membentuk PLAK-PLAK YANG SUKAR DIURAIKAN & SUKAR DISERAP AKIBAT TERLALU BANYAK SANGAT DALAM BADAN ? (Penimbunan Advanced Glycation End -AGE product)

Tahukah anda yang plak plak ini akan membebaskan RADIKAL BEBAS dalam badan kita ?

Tahukah anda, bahawa apabila plak-plak ini mengeras, ia akan MEMBERIKAN KESAN BURUK PADA ORGAN DALAMAN KITA ? Organ yg terlibat tak dapat berfungsi seperti sediakala, FUNGSINYA TERGANGGU ! 

ORGAN TERPAKSA BUAT EXTRA WORKLOAD UNTUK DAPATKAN FUNGSI NORMAL SEPERTI BIASA. Dan bila plak semakin menimbun, organ dah penat berfungsi, apa akan jadi ?

KEGAGALAN FUNGSI ORGAN !

Mana taknya, salur darah dan keras, saraf dah keras, ia tak dapat nak kawal fungsi normal segala organ ni semuaaaa ! And here u go, mencanaklah segala tekanan darah, paras gula, kolesterol, kaki tangan mula rasa kebas-kebas semua, acapkali pelupa benda simple segala. 

Kenapa DAH TUA baru timbul penyakit-penyakit ni, sebab penimbunan plak mengambil masa bulan hingga bertahun-tahun!!

***


That is why, untuk kekalkan kesihatan di usia tua kita, we need to START NOW !

Amalkan supplement yang tinggi kandungan ANTIOKSIDA

Anti-oksida sangat bagus untuk menyahkan radikal bebas dalam badan kita.

Dan, Nad nak inform hangpa, one of the hot seller anti-oxidant available are Bv alfalfa.



Why Bv alfalfa ?

Ramai yang tak tahu, Bv alfalfa adalah satu ramuan istimewa yang bersifat alkali KAYA DENGAN GABUNGAN ANTIOKSIDA DAN 4 KALI GANDA LEBIH BAIK DARIPADA SAYURAN-SAYURAN BIASA. Ia menjadikan Alfalfa ini 10 KALI GANDA LEBIH BAIK DARI RESVERATROL SAHAJA dan mengandungi nutrien asli serta khasiat semula jadi.

Setiap tumbuhan ini mempunyai kelebihan antioksidanya tersendiri yang bagus untuk lindungi kita daripada kesan penimbunan plak protein AGE, membantu untuk menguraikannya seterusnya memelihara salur darah, saraf dan organ kita agar dapat berfungsi dengan baik.

Bila kita mula consume dari usia muda, maka kita dah usaha untuk elakkan daripada masalah-masalah yang Nad ceritakan tadi. Bukan nak terhindar 100% terus, tapi sekurangnya dah berusaha untuk sihatkan badan.

Gabungan ramuan antioksida dalam Bv alfalfa mampu pelihara kesihatan di tahap PALING ASAS TAPI PALINGGGGG PENTING!! Iaitu pada tahap SEL.

Senang cakap, orang yang consume Bv alfalfa ni, mostly memang TAMPAK MUDA SANGATLAH sebab dari kejadian paling asas sihat, maka segala tisu, organ, dan kesan lada badan tu akan menyerlah, TAMPAK FRESH. Sebab itulah Bv alfalfa is one of anti-aging formula.



Antara manfaat Bv Alfalfa 👇🏻

✅ AWET MUDA - Kaya dengan multivitamin yang sangat bagus bertindak sebagai anti-aging. So kalau amik Bv alfalfa dari usia muda ni InshaAllah merasa lah nampak muda bila makin berusia nanti.

✅ KAWALAN GULA - Membantu mengekalkan paras insulin dan bantu elak pembentukan AGE protein.

✅ TURUN BERAT BADAN - Membantu untuk meningkat metabolisme badan sekaligus membantu turunkan berat badan dengan sihat.

✅ TINGKAT KESIHATAN SECARA MENYELURUH - Secara asasnya bv alfalfa bertindak memperbetulkan sel dalam badan dari peringkat DNA. Bila sel sihat, organ sihat, sekaligus seluruh badan akan sihat.

✅ ANTI KERADANGAN - Membantu untuk kurangkan keradangan contohnya jerawat di kulit, atau keradangan dalam organ dan sel badan.

✅ MEMBANTU SAKIT AKIBAT PENUAAN - Bagus diamalkan untuk ibu ayah kita yang ada penyakit akibat penuaan. Bv alfalfa bukan ubat, sebaliknya bantu tingkatkan kesihatan tubuh badan secara optima bila sel badan sihat.



To get yours whatsapp je Nad 👇🏻
NADIAH AHMAD | @nadiahahmad__
Beauty and Health Consultant



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...