Thursday, September 13, 2018

Modal serendah Rm47 | Come and Join team g8unity | Peluang perniagaan




Be among positive & successful people. And you will be like them šŸ˜‰

ROADBLOCK KEJAYAAN

Semua orang ada pengalaman cuma jalan cerita sahaja yang berbeza. 
Orang nak berniaga kita pun ngada nak berniaga. Entah paper entah kan, duk ikut-ikut orang dah kenapa.

Motif nak ikut orang ? 

Jangan salah anggap, kita bukan ikut orang. Tapi kita mencuba sebaik mungkin. Kita belajar sesuatu daripada sesuatu yang tidak berjaya. Sebab tu, di kala tengah jatuh pun kita perlu bersyukur. Selalunya Nad akan pikir macam ni. 

" Kenapa Allah gagalkan aku kali ni ? Apa yang Dia nak tunjuk. Bidang ni bukan bidang aku ke ? Atau aku masih perlu bersabar ? " 

Masa ni la otak kita diuji. Sama ada ikut kata hati semata atau ikut emosi.

Jangan gelabah. 

Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Macam ni, awak tahu keperitan sekarang kan? Awak juga tahu kebolehan diri bukan ada 1. 

Jadi, tindakan awak kena seimbang.
Slow-slow move on. Reset balik minda, reset balik strategi. 

Bukan apa, awak kena bukak mata luas-luas. Peluang apa yang awak nampak dalam jarak sedepa. Bertindak paling utama, jangan buang masa. Apa yang orang sekeliling tengah push dan bergerak laju. Then, itu lah yang awak kena gapai. 

Oleh itu, kita kene keep moving dan cuba habis-habisan.

Faham ke ?


Baik sayang ummi ni bila masa ummi kadang-kadang random offline. 

Pagi tadi borak dengan suami sharing cerita bisnes masing-masing. Cerita achievement Nad setiap bulan, then husband tanya,

"Seronok tak bila usaha berhasil ?".

Mestilah. šŸ˜Š

Nak tahu tak, bila Nad mula buat bisnes, Nad belajar erti nikmat dapat GAJI tu. 

Bila GAJI ONLINE masuk, rasa macam, segala usaha tu berhasil sangat. 
Syukur tahap Allahuakbar, memang syukur teramat sangat sebab kita tahu betapa kita berusaha untuk dapat jumlah itu. Alhamdulillah. 

 Nak cakap hobi tak juga, tapi ada lah kelebihan yang Allah bagi. Nak usaha lebih, tak salah nak dapat lebih sebab Nad faham sangat-sangat, salah satu faktor nak bahagia dunia sekarang, kita kena ada duit. Bukan hidup bertuhan kan duit, tapi dengan duit, kita boleh berikan terbaik untuk diri, anak-anak, keluarga, dan orang lain.

Nad start dari ZERO juga.

Yang penting rasa mahu, dan nak usaha je.

Pasal bisnes Nad boleh guide šŸ˜‰



Permulaan kepada sesuatu yang baru adalah bagus sebenarnya. Sebab kita mencabar diri kita untuk keluar dari comfort zone.

Why ?

Sebab kita ada matlamat dan target hidup yang kita nak capai !

Start planning, do progress and dont stop.
Sooner or later, with Allah's will, we'll achieve our dream ❤️



ERTI HIDUP UNTUK MEMBERI

Nad ni kan, selepas berkahwin, dan Allah bagi rezeki cepat dapat anak, kehidupan Nad berubah sangat.

Priority Nad adalah untuk anak, anak lah nombor 1.

Kehidupan Nad berubah, balik kerja cepat-cepat nak ambil anak. Kawan-kawan ajak pergi mana-mana rasa dah tak nak. Bersosial tu memang dah kurang sangat-sangat melainkan dengan kawan-kawan bisnes. Pergi mana-mana pon Nad banyak pergi dengan anak. Kadang tolak pakai stroller, tak pun dukung pakai carrier. Allahuakbar, memori sungguh.

Kadang tu memang hidup tu tak serupa hidup dah. Hidup memang kerja dari sebelum matahari terbit hingga matahari terbenam. Balik kerja anak dah tidur, pergi kerja anak tidur. Nad kerja awal pagi, memang jarang sangat Nad cukup tidur, sebab Nad nak nikmati masa dengan anak.

Bersosial ? Lagilah tidak. Kawan-kawan Nad ni ibarat kat tempat belajar situlah, kat tempat kerja itu jelah, takde yang betul-betul rapat sungguh. Tapi setiap tempat memang ramai sahabat yang baik-baik šŸ˜Š

Senang cerita, Nad ni jenis takde kawan sangat, quite introvert juga sebenarnya. 

Bila jadi surirumah, Allah bagi nikmat yang Nad nak sangat, iaitu bersama anak. Tapi hidup Nad dengan mereka jelah. Anak lah kawan Nad.

Tapi, sejak join biz SHOM, Nad mulai dapat kawan balik. Malah lebih daripada sahabat. Nad ada para upline yang sangat best. Nad belajar berinteraksi, Nad belajar build diri.

Dan bila dah mula build group Nad sendiri, Nad dah tak boleh nak introvert sangat dah. Mula-mula memang group Nad susah berkembang. Group WA senyap je melainkan kalau buat kelas. Sebab kurangnya interaksi Nad, ada yang decide nak quit biz. That time i know, im did not act as a good leader. Nad tak duplicate apa yang upline-upline Nad buat.

Slowly, Nad jalinkan ukhwah dengan bisness partner Nad. Kenali mereka satu-persatu. Personal touch sorang-sorang. Ada yang perlu pandangan, pendapat, bantuan, Nad beri. Yang ada masalah, Nad cuba bantu cari solusi.

Manis sungguh bila ukhwah itu terjalin. Kami makin erat, energi kami bergabung, kami lebih bersemangat untuk persue bisnes kami masing-masing.

Bila kita banyak memberi, Allah beri banyak lagi. Memberi tak semestinya dengan harta wang ringgit, tapi perkongsian ilmu, pengalaman, pendapat juga antara apa yang kita boleh bagi.

Alhamdulillah, im glad to know all of team g8unity.
 Moga Allah merahmati kehidupan dan beri kelancaran, kejayaan pada bisnes semuanya ❤️


Ilmu tidak akan pernah habis untuk di cari. Masalah tidak pernah sudah untuk datang. Esok pasti kita lebih matang dan bersedia. 



Masalah orang was-was nak join bisnes, sebab takde idea NAK START MACAM MANA?

Nak tulis apa kat iklan ?

Nak balas customer jawab macam mana ?

Nak handle ragam customer macam mana?

Takde masa nak keluar post barang

Dan pelbagai lagi ...

Tapi dont worry, dalam TEAM G8UNiTY bersama Nad, dengan hanya RM47, awak akan belajar segalanyaaaaaa pasal ILMU MARKETING tau.

Jangan cuak sangat naaa.

☑️ Ayat untuk iklan kami bagi
☑️ Gambar-gambar cun kami bagi
☑️ Modal rendah
☑️ Produk senang jual
☑️ Free coaching and mentoring

Korang COPY.PASTE.POST sahaja ! 

UNTUNG RUNCIT + BONUS BULANAN dapat dekat awak semua ❤️

Mudah yang amat.

Takde susah apa dah, semua kami bagi. JOM JOIN TEAM G8unity bersama Nad  šŸ™‹

Bulan ni Nad nak open 10 new agent untuk Mini Stokis.  Nad akan ajar macam mana Nad belajar untuk build team dan start bisnes dari zero, sehingga menjana pendapatan 4 ANGKA setiap bulan hanya dari Online bisnes, dengan hanya bekerja dari rumah sahaja !

Whatsapp Nad sekarang šŸ‘‡

šŸ“²www.wasap.my/60195235560
šŸ“²www.wasap.my/60195235560
šŸ“²www.wasap.my/60195235560


Nadiah Ahmad
 Beauty and Health Consultant

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...