Friday, September 7, 2018

FAT to FIT | Premium Beautiful Corset


Hello guys,

  Orang perempuan ni kan pelik. Kalau bab kerja, katanya tidak pernah habis. Ingatkan penat kerja dan tak ada selera makan.

Tapi kenapa dia juga yang paling debab. Hehe 👻


Duduk depan cermin. Picit Picit perut. Lempang satu kali. Geram ! Ha ha




1001 urat terputus apabila seorang wanita melahirkan anak. Sudahh. Yang ada anak 3 orang tu, 3ribu urat putus gamaknya. Haha. Patut Nad macam mereng sikit. Obses nak cantik walaupun dah tua. Haha 🙈

Fahamkan ye.

Saat ini, tulang semua mengembang dan patah riuk. Proses pembentukan semula akan berlaku. Sama seperti bayi. Masa yang sesuai untuk ibu-ibu membetulkan semula tulang dan bentuk badan. 

Ketika dan saat ini, tulang masih lembut. Tempoh yang baik untuk membetulkan segala urat, merapatkan segala tulang ibu adalah ketika usia bayi 7bulan hingga ke 2tahun. Sangat mudah. Diet seimbang seiring dengan pertumbesaran baby. Makan banyak sayur

Tips diet berkesan.

1. Stabilkan pemakanan dan amalkan penggalak susu untuk menyokong atau membantu penyusuan sihat sepanjang petumbesaran bayi.

2. Detox lah selang sehari untuk membantu tubuh awak aktif dan bersih. Ini akan menggalakkan penyusuan ibu lebih produktif. Serta mampu menurunkan berat badan dalam skala yang teratur.

3. Masa ini juga awak wajib konsistan dengan corset. Pilih lah korset moden seperti premium beautiful corset. Ia mampu kembalikan bentuk tulang atau rangka. Structur tulang belakang dan punggung dengan betul, mudah dan cepat.

Premium  beautiful corset ini akan mengurangkan kadar sakit belakang dan sakit pinggang. Dalam masa yang sama. Awak boleh kurus kembali.

Bila ada yang tanya soalan "Apa yang membuatkan Nad first time jatuh cinta dengan product SHOM ?".

Semestinya jawapan Nad disebabkan Premium Beautiful Corset ni lah yang membuatkan Nad sangat setia mengamalkan sampailah sekarang. Even dari sebelum kahwin lagi, pregnant and sampai Nad berpantang pun dengan Premium Beautiful Corset ni masa beranak Hannan dulu. Semua tau apabila wanita tu melahirkan anak, tambah pulak anak pertama which is cara penjagaan semasa berpantang nak jaganya kena lah extra carefull. 

Yes, Premium Beautiful Corset ni adalah yang terbaik pernah Nad guna sepanjang pregnant. Alhamdulillah kesan yang Nad sendiri rasa untuk proses berpantang melalui Premium Beautiful Corset ni ialah :

✅ Alhamdulillah, luka bersalin normal cepat sembuh dan cepat kering, atas izin-Nya juga.
✅ Badan lebih rasa bertenaga dan kuat walaupun pada proses berpantang.
✅ Tiada masalah sembelit. Tak perlu takut dan risau untuk membuang selepas bersalin.
✅ Boleh mengurangkan sakit sendi, mempercepatkan pengecutan rahim, mengatasi masalah kewanitaan dan paling penting ia adalah milk booster atau boleh banyakkan susu. Alhamdulillah dapat menyusukan anak semasa lahir sehingga umur 2 tahun ++.

Ini adalah berdasarkan pengalaman Nad. Jangan percaya Nad. Awak buat dulu. Dapat result tolong inbox Nad. Kita raikan bersama.



Corset kesihatan dan kecantikan bukan semata untuk kemas dan langsing. Tapi fungsi sebenar premium beautiful ni adalah 70% untuk kesihatan. Bantu support tulang belakang, period tak teratur, sungugut, masalah kesuburan, migrain dan pemulihan kesihatan lepas bersalin terutamanya. 30% pula untuk kemaskan bentuk badan untuk lebih cantik dan langsing.




Premium Beautiful Corset. Pilihan ramai wanita moden masa kini.

Ada sebab kenapa berbengkung cukup di tekankan dalam amalan perbidanan selepas bersalin. Banyak manfaatnya seperti meratakan, mengempiskan perut, mengurangkan berat dan menganjalkan tubuh. 

Antara manfaat lain :

🌸 Melindungi organ dalaman serta membantu mengembalikan organ yang bengkak kepada kedudukan asal.
🌸 Menguatkan bahagian abdomen dan bahagian lain pada tubuh badan yang telah hilang otot setelah proses melahirkan anak.
🌸 Menjaga postur tubuh yang baik ketika menyusukan bayi.
🌸 Memecahkan lemak dan selulit.
🌸 Mengawal diri daripada terlebih makan
Soalan : 

Premium beautiful korset perlu di pakai satu hari atau boleh amalkan malam masa tidur? 

Jawapan: 

Nad tidak menggalakkan penggunaan corset sewaktu tidur. Badan perlu mendapat rehat secukupnya untuk penggalakan tubuh yang lebih baik dan sihat.

Bila Nad pakai corset ? 

Dari jam 9 pagi hingga jam 5petang atau sampaikan terus jam 6petang. Tempoh masa lebih kurang 8jam penggunaan. 

Ini bergantung kepada tubuh seseorang. 

Kebiasaannya. Nad akan membuka corset selepas bersenam. Rehat seketika kemudian mandi. 

Keputusan boleh di lihat seawal 2 minggu. Keep konsistan setiap hari. 

Soalan : 

Dimana silapnya kita bila anak dah 3 atau 4 bentuk badan kelaut ?

Jawapan: 

Bagi tahu dengan pasangan, tolong comment dengan ikhlas dan membangun. Comment awak adalah comment yang paling ikhlas dari hati dan ianya semangat untuk saya nak kurus dan sihat.

Tak lah sayang, you tetap di hati walaupun berubah bentuk ! 

Owhhh perempuan,
Jangan la butakan fikiran tu. Lol 🙈




That's why i love so much premium beautiful corset. Ia banyak bagi manfaat pada Nad bukan sahaja masa before pregnant tapi semasa berpantang dan juga membantu complete kan my breastfeeding journey. 💕




Pada mummy-mummy yang sedang pregnant dan terfikir untuk beli korset yang mana sesuai untuk awak, boleh lah cuba sendiri berpantang dengan Premium Beautiful Korset ni. Terbaik. Macam Nad sendiri, Premium Beautiful Corset ni bagus tau untuk cepat baik luka dalaman dan luaran. Badan pun cepat sihat dan cergas. 😊

Kalau mummy-mummy nak tau for more details and consultation boleh whatsapp terus Nad 019.523.5560 or follow Instagram @nadiahahmad__ banyak info-info menarik yang Nad share di situ okay.

Love,
Nadiah Ahmad 

Spread love everywhere 💕

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...