Tuesday, September 18, 2018

Lets be a happy and productive Mommy


Hai guys,
Nad tak tahu ibu-ibu lain macam mana, tapi ini pengalaman Nad sendiri.

Bila dah ada anak ni, tiada istilah tidur nyenyak pada waktu malam, bangun 2/3 kali sebab nak menyusu anak atau anak meragam, kadang-kadang tak tidur langsung kalau anak sakit.

Siang sibuk selesaikan urusan kerja rumah, then masuk dapur je 2-3x sehari. Sedar-sedar dah petang. Kadang-kadang makan pun ikut dan je. 

Tak termasuk keluar balik rumah pergi meeting dan buat urusan bisness.

Waktu malam pula, dah dinner, selesai makan basuh pinggan semua tengok jam dah pukul 9 malam dah.

Honestly, bila kitaran ni berlaku non stop, badan akan rasa cepat penat, lesu, tak bertenaga. Bangun tidur badan akan rasa lenguh sana sini. Tak segar sebab tidur terganggu.

Tapi setelah Nad konsisten beberapa supplemen seperti garam buluh detox, Min Kaffe, Garlic tablet, Bv alfalfa, Shake me, jujur lagi sekali, kelemahan yang dulu tak dirasakan sangat. 

Tipu lah tak sakit badan, sebab tidur pun pusing kanan kiri sebab menyusu. Tapi bisa sakit otot tu kurang. Bangun tidur pun takdelah rasa lemau sangat.

Lapar pagi-pagi Nad just grab Min Kaffe dan minum. Memang exactly ENERGY BOOSTER & KENYANG. Lega perut sementara nak memasak buat breakfast.

Bila kita rasa sihat, badan tak sakit, mood kita lain. Kita happy. Kalau badan sakit, mental penat, mood cepat kearah negatif, dan ia akan terkesan pada keluarga lebih-lebih lagi pada anak.

Bagusnya Vitamin dan mineral yang cukup dalam badan sebab ia bantu proses fisiologi badan dengan baik. Bila proses berlaku dengan sempurna, maka ia tidak merembeskan hormon stress yang boleh mengganggu kita dari pelbagai segi.

Lets be a happy and productive Mommy ! ❤️



NADIAH AHMAD | 019.523.5560 | @nadiahahmad__
Premium Beautiful Expert 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...