Tuesday, September 4, 2018

My health and beauty travel essentials


Assalamualaikum semuaaaa 😉





Dah habis cuti merdeka , baru nak update macam-macam dekat blog. Hehe. Ke tak boleh move on lagi cuti ni ? Hekhek. Lepas dah ada instagram, memang segala aktiviti update dekat situ je. Blog pun bila sempat dan ada masa untuk duduk tenang-tenang baru dapat sentuh laptop ni. Ehekk. Apa-apa pun, tak nak ketinggalan nak update cuti merdeka hari tu 🙈 so guys, cuti buat apa je, hehe.

Update cerita cuti baru-baru ni Nad dan kawan-kawan bersama mentor dalam sessi 2 way communication yang mana berbincang dan bertukar-tukar pendapat untuk penambahbaikan bagi project yang baru. Location nya pulak  di Batu Feringgi, Pulau Pinang. Ubah angin pulak meeting kali ni sambil hirup udara fresh. Banyak agenda yang discuss tapi sejujurnya rasa macam cepat je masa tu berjalan sampai tak sedar dah nak kena balik. Rasanya kalau di beri peluang mungkin discussion akan berpanjangan sampai dua pagi. Hehe.



Dalam business Unity ni, we all bukan sekadar setakat atas tujuan business semata-mata, tapi sebagai sebuah family yang besar. Semua macam kakak dan adik, saling support each other. Tiada istilah siapa lebih dan siapa kurang. 



Event ni pun secara santai, walaupun cuaca yang mencemburui kami yang tema fefeling beach ni tapi still rasa happy & enjoy dapat jumpa masing-masing. 



Orang selalu pandang Unity adalah team yang strong, ada ramai yang hebat-hebat buat sales. Ada ramai orang yang dikenali dan sebagainya.Tapi yang sebenarnya, kekuatan Unity bukanlah semata-mata hanya kepada kehebatan fizikal atau skill bisnes yang kami ada, sebaliknya ukhuwah dan silaturrahim antara kami ❤️

So back apa yang Nad nak tell you guys sebelum Nad lupa. Nad nak story tentang apa yang Nad bawak masa travel. Tak kisah lah untuk sehari or dua or seminggu. But that things must ada dalam beg Nad. Tapi sebenarnya setiap hari memang Nad prepare dalam beg Nad pun, incase tiba-tiba emergency tak sempat makan ke, sakit perut ke or suami ajak holiday ke ehh. Haha.

Walaupon travel, SHOM always with me 😍 I used, i sell gittew. Baru cenggini 👍 
Bila travel or outstation Nad selalu or mesti or wajib grab 4 ni sebab kadang-kadang rush sangat packing. So grab yang mana sempat tapi sangat-sangat membantu Nad untuk travel.


☑️ Cleanser infinence 
🌼 3 in 1 cleanser yang boleh mencuci, exfoliate dead cells, dan remove makeup. Paling best sebab ada high anti-oxidant level, which is sangatlah bagus untuk buang radikal bebas yang melekat-melakat kat kulit muka kita. Radikal bebas ni dapat dari udara luarlah. Kalau tak, inilah salah satu sebab tanda-tanda penuaan muncul kat muka kita dengan cepat. Taknaklah nampak tua cepat weyhhh 😅



☑️ Min Kaffe
🌼 Sejenis air kopi garam buluh yang sesuai utk seisi keluarga. Jadi for INSTANT & COMPLETE BREAKFAST, Nad just grab Min Kaffe. Sebab Nad memang akan terasa amat lapar pagi-pagi. Dengan secawan Min Kaffe je hari Nad yang lalui lebih bertenaga, badan tak sebu, tak lesu 😉



☑️ Garlic Tablet
🌼 Travel adalah berkadar langsung dengan makan 😂 Maka, makan je tanpa berhati-hati adalah sangat merbahaya. Maka, kita consume garlic tablet ni untuk bakar lelemaks.


☑️ Garam Buluh Hai-O
🌼 Bantu untuk lancarkan penghadaman dan pencernaan. Nad ni kalau travel, bowel habit lain macam sikit. Kalau kat rumah hari-hari membuang, tapi kalau travel seru tu tak sampai 😅. Tapi no worries dgn detox garam buluh ni, setiap pagi mesti ada panggilan ke toilet 👍



☑️ Bv Alfalfa
🌼 Duduk lama dalam kenderaan memang buat sakit badan kan ? Bila lalu jalan pusing belok-belok mengulat, lagilah, start berangin satu badan. Maka, Alfalfa ni bantu untuk buang angin dengan jayanya tau. The best !!



InsyaAllah, dengan 4 ni je pun dah buat perjalanan kita best sebab tak sakit badan 😉 Hangpa bawa apa pergi travel ? 

Bagi sesiapa yang nak dapatkan produk-produk yang Nad guna ni boleh whatsapp Nad 019.523.5560 untuk order. Ataupun nak lebih senang boleh follow terus INSTAGRAM Nad di @nadiahahmad__. Dekat instagram lebih complete dengan produk-produk yang ditawarkan.


You only get one body to live in so make sure you take care of it.
 Make the right choices. 🌸

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...