Tuesday, November 13, 2018

You want a healthy younger looking skin ? Feed your skin. How ?


MALAS LAH NAK PAKAI NIGHT CREAM 

Setiap orang ada rutin skincare yang berlainan. Ada yang takde masa, tak rajin nak guna banyak produk so guna satu produk je cukup, maybe cuci muka atau moisturize sekali sehari.

Ada yang memang sangat jaga kesihatan kulit, guna few creams, serum etc untuk daily rutin.

Yang selalu jadi masalah ialah ramai tak tahu perlu ke pakai Day Cream and Night Cream ? Kalau ada 1 cream je yang boleh pakai untuk siang dan malam, boleh tak ? πŸ€”

🌞 DAYTIME

Waktu siang, kulit kita kebiasaannya terdedah kepada sinaran UV, pencemaran, makeup and banyak lagi. So Day Cream usually memang dihasilkan untuk kegunaan perlindungan kulit daripada semua pencemaran ni.

Most Day Cream selalu ada kandungan SPF untuk protect muka dari sinaran UV, and kandungan antioksida untuk lawan radikal bebas contoh pencemaran asap.

On top of that, Day Cream selalunya dihasilkan untuk digunakan bersama makeup. So tekstur memang akan ringan, diserap cepat dan takkan tutup liang pori. Day cream akan prepare kulit kita bagi licin supaya senang nak apply makeup.

And guess what, ESSENSIAL ILLUMINATING DAY CREAM memang ada kandungan SPF to protect our face from sunburn dan kandungan antioksida untuk protect dari radikal bebas. Day cream ni juga boleh bertindak sebagai primer before kita put on makeup. So basically everything you need in Day Cream, memang ada dalam INFINENCE DAY CREAM SPF30! πŸ‘

🌜 NIGHT TIME

Okay what about Night Cream ?

Kalau korang nak tahu, waktu malam lah kulit kita bekerja keras. Masa kita tidur, badan kita akan start repair sel rosak, detoks semua kan ? So same goes to kulit kita.

Kulit kita bekerja keras untuk repair, restore and perbaharui sel masa kita tidur. So biasanya Night Cream akan fokus kepada kelembapan kulit dan pemulihan sel kulit.

Night Cream selalu paling powerful and ada kandungan moisturizers yang pekat dan likat, memang dihasilkan untuk diserap kulit secara perlahan selama beberapa jam kita tidur. 

Bahan dia pun lebih concentrate dari Day Cream sebab tak payah risau clash dengan bahan SPF untuk sinaran matahari. So most bahan pekat-pekat akan ada dalam Night Cream.

And yes, semua ni ada dalam INFINENCE ADVANCES OVERNIGHT REGENERATION CREAM. Night Cream ni tolong menggalakkan penghasilan kolagen & elastin dalam kulit kita, so muka kita jadi lebih muda, licin dan lembut esok pagi! Infinence Night Cream lebih pekat dan likat, memang dihasilkan untuk fully diserap kulit sepanjang kita tidur. πŸ‘

Bahan aktif botani pun ada dalam INFINENCE ADVANCES OVERNIGHT REGENERATION CREAM, yang boleh tolong kurangkan skin inflammation merah gatal, and kecutkan jerawat sekali. πŸ‘

Jerawat ?
Jeragat ?
Sunburn ?
Inflammation ?

Semua ni skin repair pada waktu malam. Nampak kan penting Infinence Night Cream? 😌

What happens if you guna salah satu je untuk both siang malam ? Kalau tak guna langsung, tu memang you sendiri rosakkan kulit muka you πŸ˜…

Kalau guna INFINENCE ADVANCES OVERNIGHT REGENERATION CREAM pada waktu siang, muka maybe rasa lebih berat sebab kandungan Night Cream yang lebih pekat. And obviously muka kita takkan ada perlindungan dari sinaran UV sebab Night Cream have no SPF. So muka boleh berkedut, jeragat semua sebab kena sinaran UV.

Kalau guna ESSENTIAL ILLUMINATING DAY CREAM waktu malam, muka kita akan dapat kelembapan sedikit je, tak dapat sepenuhnya kelembapan dan efek anti-aging yang kulit kita perlukan sebab ini bukan fungsi utama Day Cream. So tak dapatlah kulit toink-toink lembut yang you nak, and muka nampak saggy je tak muda. 



JADI, SEBELUM TIDUR, IF YOU TERFIKIR
“Malaslah nak pakai night cream ni..”, PLEASE THINK AGAIN! ⚠️

You want a healthy younger looking skin ? Feed your skin at night with the right nutritions it needs from the Night Cream! Kesian kulit kita nak bekerja keras masa kita tidur bagi muka kita cantik, tapi terbantut sebab tak dapat sumber secukupnya. πŸ™

Nad memang takkan miss apply INFINENCE ADVANCES OVERNIGHT REGENRATION CREAM setiap malam sebelum tidur. I know at my age now, my skin needs everything to stay plumpy and healthy. 😊 

Try this  INFINENCE ADVANCES OVERNIGHT REGENRATION CREAM  at night and Nad yakin, korang mesti rasa amazing dengan effect cream ni! 😎

Nak dapatkan  INFINENCE ADVANCES OVERNIGHT REGENRATION CREAM Whatsapp Nad terus okay.

Nadiah Ahmad
Premium Beautiful Expert 

✨ Postage setiap hari seluruh Malaysia
✨ COD seluruh Kulim/sekitar Bukit Mertajam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...