Monday, November 19, 2018

Reason why I choose SHOM as my passion | Everythings start with you | A big pleasure to join bussiness with me


10 SEBAB KENAPA NAD PILIH SHOM ??




1. Pengguna tegar SHOM sejak sebelum kahwin sehingga  terfikir untuk menjual. Dah amalkan masa belum berkahwin, berkahwin then pregnant, masa berpantang dan seterusnya sejak dulu sampai sekarang dan so far supplement paling berkesan Nad pernah guna termasuk untuk tenaga dan skincare.

2. Yakin dengan kualiti product yang banyak memberi kesan positif pada diri Nad sejak dulu. Salah satunya sembelit, gastrik, sering sakit kepala cepat sembuh dari sangkaan dan tidak tanggung sakit dalam tempoh yang lama. Sangat bersyukur sebab dipermudahkan dengan ikhtiar cara ni.

3. SHOM yang sudah bertapak di Malaysia sejak 20 tahun lalu telah banyak memberi manfaat pada pengguna samada yang menggunakan atau yang menjual. Sebuah company MLM yang paling teguh dan dipercayai. Juga dikenali di banyak negara besar termasuk Canada, China serta negara maju Jepun 

4. Product yang bagus, disahkan selamat dengan kajian-kajian dan research serta kolaborasi dari universiti universiti yang menjalankan kajian dan eksperimen. Juga terbukti HALAL dan badan pemantauan halalnya disahkan oleh JAKIM. Product dah bagus, seterusnya cuma perlu fikir untuk share sama-sama. kebaikannya melalui bisnes. Dapat membantu menambah rezeki dalam masa yang sama membantu pengguna ke arah kesihatan dan kecantikan. Tidak salah bukan ?

5. Bagi pengedar, tiada modal besar perlu dikeluarkan seperti bisnes MLM yang lain yang diragui di mana hasil jual belinya. Dengan serendah RM47, anda diberi kit panduan berguna untuk memulakan bisnes. Selepas itu tiada istilah goyang kaki. Perlu berusaha berniaga seperti bisnes-bisnes lain yang mempunyai akad jual beli seperti yang disaran dalam agama. Yang penting product yang dijual betul-betul bermanfaat dan memberi kebaikan - (kecuali jika ada yang tidak sesuai, maka bukan rezekinya tetapi bukan bermakna product tak bagus sebab tidak semua orang sesuai dengan sesuatu product atau ubat).

6. System MLM SHOM yang langsung tiada istilah menindas atau menipu. Dengan modal yang sangat rendah, anda usaha, anda belajar, anda berbisnes, dan anda tawakkal, maka anda berjaya. Menggunakan testimoni sebagai salah satu medium meningkatkan keyakinan bisnes juga adalah sesuatu yang diraikan dan majoriti perniagaan menggunakannya. Dengan menyebarkan kebaikan, bukankah bagus menyampaikan kepada yg lain ? Dalam SHOM, tiada istilah orang atas sahaja yang berpendapatan tinggi dan kaya raya, siapa yang usaha kuat dan tidak putus asa, dia akan dapat lebih dari orang atasnya. System yang adil dan sama seperti bisnes lain di luar bukan ?

7. Tiada istilah “disebabkan bisnes MLM, pengedar cuma fikir kejar sale”. Product sudah terbukti bagus dan bermanfaat, jadi tidak salah sedikit pun untuk berusaha keras menjana pendapatan melaluinya. Pengedar sentiasa diajar dan diberikan ilmu dalam menjual produk berkaitan kesihatan dari segi info product, kebaikan product, cara penggunaan yang betul, perkara-perkara yang perlu diambil perhatian dan banyak lagi. Tidak wajib menjadi pakar dalam sesuatu bidang untuk menasihat atau berkongsi kebaikan kepada orang ramai. Pengguna sudah cukup bijak untuk memilih, meniliti, membaca dan melihat keberkesanan, serta membuat keputusan melalui pengalaman dan keadaan diri mereka. Tidak perlu menjadi Chef berijazah semata-mata nak ajar orang memasak, tidak perlu menjadi mekanik semata-mata nak ajar isteri anda isi minyak kereta. Yang penting, cari ilmu yang betul, amalkan dan manfaatkan bersama orang lain jika perlu.

8. Product yang bermanfaat, usaha dan strategi bisnes yang mantap, group support yang motivated, company yang kukuh, serta doa-doa kepadaNya selepas berusaha, maka tiada sebab untuk anda tidak melakukannya hari ini. Cabaran tetap ada di mana-mana perlu kuat dan yakin manfaatnya, serta belajar dan improve jika ada kekurangan atau salah dan silap.

9. Pendapatan yang mudah (dari segi pengurusan) diperoleh tanpa ada had maksimum. Bukan sahaja membantu orang, malah mampu mencapai impian-impian yang diidamkan. Dari buat part time di rumah, pendapatan Shom lebih tinggi sekarang dari yang lain dan lebih mudah berbanding bisnes yang sudah diceburi. 

10. Antara bisnes yang mendapat sokongan padu dari keluarga terutama suami, parents, dan kawan-kawan bisnes yang sentiasa bersama-sama membantu antara satu sama lain dalam membina semangat serta keyakinan diri untuk lebih berjaya. InsyaAllah, tetap yakin dengan Shom selagi Allah izinkan.


Orang kata bila kerja makan gaji nih time habis waktu kerja kira terputus dah la diri kita dengan urusan kerja kan ? Balik rumah boleh dah fokus dengan keluarga, suami dan anak anak.

Tapi seingat Nad with my previous job kan, bukan setakat selalu balik lebih lambat daripada waktu kerja malahan bila dah balik pun still kena follow up lagi pasal kerja bila kat rumah. Kadang tengah malam pun kena on laptop sebab nak kena reply email, nak check status shipment and progress lagi.

So bila Nad jumpa bisnes Shom, Nad rasa bersyukur sangat sangat sebab Allah makbulkan keinginan Nad selama ini untuk bekerja hanya dari rumah dan Nad boleh sentiasa pantau anak depan mata :’)

Siapa kata Work At Home Mom nih kerja dia mudah ? 

Alangkan full time housewife pun dah kelam kabut ini kan sambil nak bisnes. Bila ada anak kecik lagi mencabar, awal awal tu mungkin akan ada masalah sikit dari segi nak bahagikan masa. 

But trust me, kalau you ada passion mesti you boleh jer bahagi masa sebaiknya. You bakal jadi ibu dan isteri yang baik, you bakal pergi lebih jauhhhh lagi dalam bisnes you. Cuma effort tu kena lebih, waktu rest and tidur pun of course akan jadi kurang sebabnya waktu anak dah tidur tu laa masa untuk you plan apa you nak buat hari esoknya.

Later on bisnes makin maju dan income makin besar, nak hire helper pun boleh untuk tolong tolong buat kerja rumah sambil sesekali tengokkan anak time kita fokus bisnes betul tak ? Imagine la income you 10k, 20k atau lebih sebulan, mampu sangat dah kan nak ada helper ? 😊

Macam Nad tak perlu lagi ada helper 24 hours kat rumah since husband pun sekarang nih full time bisnes dengan  Nad, but we do have a helper yang datang rumah sesekali untuk kemas the whole house. So takde lah both of us too busy mana nak kejar bisnes mana nak settle hal rumah, kerja kerja rumah biasa jer kami buat sendiri.




Nak bisnes sendiri ? Nak income besar ?

Everything starts with YOU ! 

Yes YOU !

Masa berjalan sangat pantas, 2018 pun tinggal 1 bulan lebih jer lagi sebelum kita sampai ke tahun yang baru.

Have you achieve what you want in your life at your age now ?

Ask yourself, sebab you yang tentukan jalan hidup you bukan orang lain.

Love, 
Nadia Ahmad ❤️

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...