Wednesday, July 25, 2018

Untuk wanita

Assalamualaikum guys !

Ramai yang mengadu mereka penat, pening, tak larat nak itu nak ini sebab terlalu banyak perkara yang perlu diselesaikan dalam satu hari. Tidak kiralah suri rumah atau wanita bekerjaya, rata-rata ramai yang alami perkara ni. Dengan nak masaknya, kemas rumah, jaga anak, dan kadang-kadang tu nak gosok gigi dengan betul masa mandi pun tak sempat. Sebab terlalu mengejar masa. Kan  ? 😎

Wanita bekerja pula lain pulak ceritanya, bangun awal pagi siapkan anak-anak, drive sendiri pula ke tempat, di tempat kerja pun banyak yang perlu diselesaikan seperti paperwork, perlu melawat site atau kadang-kadang terpaksa keluar untuk berjumpa dengan client.  Bila balik rumah perlu selesaikan anak-anak pulak, bergegas mandikan, masak, suap makan. Bila malam ? Start basuh baju pula, melipat, menggosok baju. Kerja yang tak pernah habis. Bila semua yang ada dalam rumah sudah tidur, maka barulah isteri tidur. Itu belum lagi kalau yang termasuk ada anak kecik. Terpaksa berjaga malam kalau anak buat perangai, sakit atau demam. 

Penatnyaaa.....

Sebab tu si isteri tak ada mood nak melayan. Bila isteri tak ada mood nak melayan mula lah rasa hambar, tawar tak ada perisa bagai. Bila fizikal seseorang wanita itu penat , ia akan membuatkan mentalnya terganggu, stress, marah, kecewa, dan sukar untuk focus kepada sesuatu perkara dan lebih teruk boleh membuatkan seorang wanita  menjadi hilang pertimbangan dalam mengawal emosi.

Apa yang boleh Nad katakan dekat sini, penat adalah punca kebanyakan isteri menjadi kurang mesra atau tiada mood. 
Apa yang boleh di buat ? Jika itu memang rutin hakiki yang perlu di tempuh hari-hari ?

Kat sini Nad tak mention apa perlu suami perlu buat, apa yang perlu suami lakukan sebab kalau Nad tulis pun agak-agak ramai tak suami nak baca ? Paling kurang pun nanti uolls share dengan suami and minta suami baca tapi kesudahnya suami tak baca, abaikan apa yang isteri minta kongsi, mula lah ada isteri yang berasa hati dengan suami, sentap masalah lagilah bertambah haru. 

Jadi lebih baik Nad bagi tips untuk wanita sahaja lah. Apa yang boleh kita ni sebagai isteri boleh lakukan ?

Jom ikut beberapa tips untuk ibu-ibu yang sering tak ada mood tu :

1) Berurut
- Ibu-ibu boleh pegi mana-mana spa untuk berurut bagi melegakan urat-urat serta melancarkan perjalanan darah atau jika tidak berkempatan untuk ke spa, boleh jugak memanggil tukang urut untuk datang je rumah.

2) Mandi bunga
- Mandi bunga adalah amalan untuk melegakan, memberi effect relax dan tenang. Ibu-ibu boleh mandi bunga agar para ibu lebih relax, tenang dan beraura positif dengan khasiat bunga-bunga serta warna-warna dan cas positif dari bunga tersebut.

3) Jaga pemakanan
- Pengambilan makanan berkhasiat mampu memberikan tenaga yang secukupnya untuk para ibu melakukan tugas harian yang super busy. Ambil lah makanan yang berkhasiat dan berzat disamping dapat menjaga kesihatan para ibu.

4) Sentiasa berfikiran positif
- Berkawanlah dengan mereka yang positif, mereka yang sering memberi semangat dan mereka yang mampu mendengar luahan anda. Bersama-sama dengan mereka yang positif juga mampu menarik diri kita untuk turut menjadi positif.

5) Mengamalkan Bb Plus Collogen untuk kesihatan dalaman
- Badan penat and kadang-kadang muka pun nampak penat. Kulit muka pun lain macam.
Badan perlukan sesuatu untuk mengimbangi sistem imun supaya sentiasa kekal cergas dan bertenaga. Muka pun tidak lah nampak lebih tua daripada umur yang sebenar. Kulit akan menjadi lebih smooth selepas consume Bb Plus Cologen ni.


Ini antara perubahan yang bakal hangpa rasa selepas consume minum BB Plus Cologen ni. Cologen ni kan sangat penting untuk membina blok-blok sel kulit yang sihat, kuat dan kukuh.

Bila asas kulit kukuh, makin kulit tampak cantik di luaran. Siapa je yang tak nak kulit sentiasa cantik, gebu, dan bebas daripada jerawat walaupun sentiasa sibuk dengan tugasan harian. Mana nak sibuk dengan anak, sibuk dengan kerja, sibuk dengan suami, sibuk nak jaga kesihatan badan, kecantikan kulit muka lagi kan. 

Bb Plus Cologen dapat mengatasi masalah kulit seperti : 
✅ Kulit kering
✅ Kulit sensitif
✅ Kulit mengelupas
✅ Ekzema
✅ Kusam
✅ Parut jerawat



Dan sebab inilah sebabnya Nad sayang dengan BB PLUS Cologen ni sebab masalah kulit Nad mostly dah tiada dengan istiqamah bb Plus Cologen selain mengamalkan step-step yang Nad sebutkan tadi. Dulu, Nad ada masalah kulit kering bersisik, ekzema, tumit pecah, sensitif dengan sabun. Tapi sekarang dah tak ada, serangan ekzema pun dah jarang sangat. Lebih kepada cuaca atau stress induced sahaja.
Cara nak consume Bb Plus Cologen ni pun mudah. Tak makan masa cuma ambil 1 sachet Bb Plus and campurkan ke dalam air sejuk. Tapi elakkan daripada menggunakan air panas. Kacau and sedia di minum. Boleh di minum sebelum tidur setiap malam. 

Antara kelebihan yang lain adalah :

🌸 Mencerahkan kulit secara sekata
🌸 Menghilangkan jeragat
🌸 Kulit lebih halus, anjal dan gebu
🌸 Membantu pudar kan jerawat
🌸 Mengawal pertumbuhan jerawat
🌸 Kulit jadi tegang dan sihat
🌸 Menguatkan akar rambut dan mengurangkan rambut gugur 
🌸 Mengatasi masalah letih dan lesu
🌸 Merangsang regenerasi sel kulit dan otot
🌸 Menghaluskan tumit pecah 

Bb Plus Cologen ni sesuai sangat untuk wanita bekerjaya, ibu suri rumah, ibu mengandung dan menyusu tau.

Harap ibu-ibu di luar sana sentiasa tabah dan kuat dalam menghadapi rutin harian anda. Ya kita kuat ! Kita hebat ! 
Jadi lah seseorang yang sentiasa ke arah positif. InshaAllah.



Nak cuba BB Plus Collogen, contact Nad okay. Nad akan guide cara minum dengan betul, sama seperti Nad minum.



Boleh hubungi Nad untuk lebih lanjut,

Nadiah Ahmad
Whatsapp : 019.523.5560
Instagram : @nadiahahmad__



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...