Saturday, July 28, 2018

Protection untuk perempuan ketika datang bulan

Pernah tak bila datang bulan, kita akan rasa diri kita berbau 'hanyir' ? Tu perkara normal je sebenar nya. Orang sekeliling maybe tak perasan pun. Cuma diri sendiri je lah bau tu and rasa tak selesa.

Percaya atau tidak, darah haid sebenarnya tidak mempunyai bau. Sama jugak macam peluh. Sebab darah haid diperbuat daripada kedua-dua darah dan tisu dari rahim. Bila darah haid bercampur dengan badan kita sendiri, bakteria dan bau boleh berkembang. Sama jugak bila kita berpeluh. Peluh tidak mempunyai bau, campuran bakteria Dalam badan kita sebenarnya terhasil bau peluh tu. Haaa paham kan ? Waahh tetiba masak segmen beilmiah, muehehe.

Kalau time datang bulan ni ada yang tak akan join aktiviti lasak-lasak sangat. Sebab tak selesa dan rasa diri berbau je. Sebab tu ada sesetengah orang time datang bulan dia hibernate je and tak campur orang sangat. 

Tapi aliran haid itu sendiri sebenarnya tak berbau tetapi bakteria dalam aliran haid tu yang boleh menyebabkan berbau. Untuk mengurangkan bau, tukar pad kita dengan kerap. Pastikan kita menggunakan pad yang betul.


 

Tapi kalau kita pakai pad yang betul, mesti kita rasa confident dengan diri sendiri dan orang sekeliling pun tak tahu time tu kita tengah datang bulan. Orang sekeliling pun selesa je. Mesti terus nak melekat je dengan kita macam seketul Hannan nak melekat je dengan Nad ni. Haha. Mengekor je je mana ummi dia pergi 🙈





Okay tapi SERIOUS. Kalau hangpa datang bulan, memang sangat-sangat recommend untuk guna Bio Seleza Feminine Pad ni. Nad sendiri memang pengguna untuk product Bio Seleza ni. Nad dah cuba. Memang rasa selesa je and rasa diri wangi je sentiasa. Heee.





My favourite ! Serious unik wangi. Tak caya, cuba-try-test. Ehehe. 
Pastu kalau hari yang awal-awal datang bulan tu, sah-sah lah heavy flow kan ? Tapi memang mantopp lah dia serap. Tak bocor punya. Best ! 
Kalau hari tu, Nad feeling urban, Nad pakai yang colour orange untuk hari siang. Tapi kalau hari-hari yang Nad feeling traditional sebelah malam, Nad pakai yang colour purple pulak. Haha macam tu pun bolehhh. 





Bio seleza ni memang daripada bahan yang dijamin selamat untuk digunakan. So hangpa akan jadi yakin setiap masa dalam tempoh datang bulan ni. Ianya memang sangat melindungi kita daripada kebocoran tetiba tu. Huhu. Paling best sebab memang direka khas untuk perlindungan luar biasa dan melindungi daripada bau yang tak menyenangkan. Daya serapan dia memang thorrbaaikk dari ladang ! 
Highly recommended ! 


Ada night safe extra long ( 330 mm ) untuk kegunaan yang lebih perlindungan. Kalau hari pertama sampai hari ketiga datang bulan memang Nad suka pakai pad yang lagi panjang lagi bagus. Hehe. Memang overnight extra long ni jadi pilihan Nad. Serious kalau malam time tidur tu, esok bangun pagi confirm tak bocor. Selesa pun selesa.


Sekarang dah tak ada dah masalah bocor dengan bau lagi dah. Serious hangpa kena try.

Boleh hubungi Nad untuk lebih lanjut,



Nadiah Ahmad,

WhatsApp : 019.523.5560

Your Health and Beauty Consultant

Nak tengok lebih banyak info-info tentang kedai online Nad, boleh follow official Instagram Nad

@nadiahahmad__


By the way, you're welcome. Ehehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...