Tuesday, July 3, 2018

Sila bangun daripada mimpi


''Eleh, hang tu memang dah kurus sebab tu susah nak naik badan tu. Lainlah aku ni ha, keturunan memang dah macam ni.''

''Habislah aku, makan perancang ni mesti nafsu membuak-buak. Habislah nanti badan aku naik macam di pam-pam.''

''Aku menyusukan anak aku, selera pun bertambah. Chubby lah aku lepas ni.''

Ini antara ayat menyerah dan mengalah bagi orang lemah. 
Belum apa-apa lagi dah buat ketentuan untuk diri sendiri. Paling malang bila hidup asyik salahkan takdir.

Kata nak KURUS ?

Dah pasang niat nak kurus ?
Dah cari cara macam mana nak kurus ?
Dah tahu punca badan tu tak kurus ?
Dah cuba tips macam mana nak kurus ?


Dah melangkah atau still berat nak melangkah ?
Dah maju setapak or undur ke belakang ?


Berat kaki nak mulakan ?
Atau nak mengeluh dengan kata-kata 'dah nasib badan' ?

Semua tu kita sendiri yang genggam.
Samada nak mulakan dan maju kedepan or mundur ke belakang.
Setting minda. Kata aku mampu. Yes, InshaAllah aku mesti boleh !



Love,
Siti Nadiah Ahmad

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...