Wednesday, January 8, 2020

WORDLESS WEDNESDAY


Assalamualaikum wbt & selamat pagi 💕

Hari berganti hari, tahun berganti tahun.. Tanpa kita sedar, keluarga bertambah.. Bilangan anak semakin bertambah.. Perbelanjaan juga semakin bertambah..

Bayangkan, bill nak masukkan anak ke sekolah tadika sahaja pun almost RM3000.. Belum masuk lagi kelas tambahan lain.. Swimming class, taekwando class ke apa semua..

“Tak mampu tak payah la hantar anak belajar itu ini”

Kenapa tak diberi hak kepada anak kita?

Hak belajar itu hak anak kita.. Tambah-tambah usia 1-6 tahun tu adalah tempoh yang paling crucial dalam hidup setiap manusia sebab waktu tu lahhhh waktu otak kita menyerap semua yang kita belajar macam span..

Dan ilmu dan kelas-kelas yang kita nak hantar pun bukan kelas tak penting, semua tu penting bagi diri mereka.. Pada nana lah..

Contohnya, hantar playschool untuk build social skill .. Dia kena belajar untuk berkawan dan tolerate untuk build empathy dalam diri..

Hantar anak masuk kelas pertahankan diri, pun sangat penting tambah-tambah zaman sekarang ni yang mana dunia dah makin tak selamat..

Hantar anak masuk swimming class pun sangat lah penting untuk keselamatan diri mereka jugak in case of emergency..

Nak tak nak, MAK AYAH YANG KENA USAHA LEBIH UNTUK TAMBAH INCOME 😊

Sebab yang pasti, setiap tahun expenses takkan pernah berkurang.. Never!

Paling-paling even tak ada niat nak jadi kaya pun, tetap kena kerja keras demi beri yang terbaik untuk EDUCATION anak anak kita ❤️

Jangan risau ibu ibu ayah ayah, InshaAllah besar pahala ibu ayah yang berkorban kepentingan diri demi beri ilmu dan pelajaran untuk anak-anak..


Anak-anak amanah Allah terbesar untuk kita..

Mudah mudahan setiap daripada kita diberi peluang untuk buat yang terbaik untuk permata hati teristimewa dalam hidup kita ini 😊

Nadiah Ahmad,
Your Premium Beautiful Expert
Follow Instagram : @nadiahahmad__


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...