Saturday, December 28, 2019

CONSISTENT WITH SKINCARE ROUTINE


One of the key to have a healthy and flawless skin is KENA RAJIN and CONSISTENT DENGAN SKINCARE ROUTINE.

So macam biasa pagi nih Nad akan start routine skincare Nad dengan INFINENCE. Untuk pagi and for daily use, ada 4 jer yang Nad guna setiap pagi.

CLEANSER
TONER
SERUM
DAY CREAM


✅ Penting untuk make sure kulit kita bersih sehingga ke dalam pori jadinya pori kita tak tersumbat, bahaya pori tersumbat nih yang akan membawa kepada macam macam masalah kulit seperti jerawat, bintik minyak (oil seed) etc.

✅ Kulit kita nih semua ada kotoran, ada sel kulit mati. So sebaiknya cari cleanser yang boleh exfoliate sekali kulit kita secara lembut. Nak guna scrub pun okay, cari yang jenis halus. Tapi scrub tak boleh kerap and hari hari, seminggu 1-2 kali sahaja. 

✅ Bila kita cuci muka, pori kita akan terbuka. So kena apply toner untuk tutup kembali pori. If not jadi lah masalah pori besar yang mana ramai orang tak suka sebab kulit kita jadi tak smooth and nampak ada lubang lubang.

✅ Next kalau nak awet muda, jangan biarkan kulit kita kering sebab bila kulit kering akan mula terbentuknya garis halus dan kedutan. Akibatnya? Kita akan nampak lebih tua daripada usia kita yang sebenar. So kat sini kepentingan serum, untuk mengekalkan kelembapan kulit.

Sebagai tambahan, bila nak keluar Nad akan apply Day cream. Penting kena protect our skin dari sinaran UV dan radikel bebas yang boleh merosakkan sel kulit. Of course paling kita perlu elak ialah jeragat!

Setiap produk INFINENCE nih ada keistimewaan yang tersendiri tau. That is why Nad sendiri memang dah fall in love habisss dengan INFINENCE ! Almost 2 years Nad dah guna dan apa yang Nad boleh cakap, I really love my skin condition now 😍

▪️Special korang yang baru first time nak cuba INFINENCE, boleh lah grab INFINENCE TRIAL SET. Rasa serasi dan sesuai boleh terus grab size besar pulak nanti okayh.

Serious korang kena cuba!

Nadiah Ahmad,
Your Premium Beautiful Expert
Follow Instagram : @nadiahahmad__

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...