Friday, December 6, 2019

APA KEBAIKAN COLLAGEN ?


Assalamualaikum and good morning

Bulan Disember nih ada macam macam event kan? 

Ada yang nak kahwin, nak tunang, nak attend kenduri orang, nak sambut birthday, anniversary and macam macam laa lagi.

Pulak tuu muka tengah breakout ☹️☹️ Time nak ada event nih laa jerawat nak keluar, lepas tu parut tak nak hilang. 

Ada pulak yang pergi buat outdoor activities lepas tu sunburn. Alamak lambat laa muka nak elok balik nih 😱😱

Dengan adanya BB GLO Collagen nih, korang dah tak perlu risau lagi. Sebab kesan dia inshaaAllah in less than a week korang boleh nampak dah. So boleh la attend event dengan kulit yang flawless and gebuu jer nanti 😍😍


APA SEBENARNYA KEBAIKAN COLLAGEN NIH?

Ramai mesti dah tahu yang Collagen ni sangat penting untuk awet muda kan? Tapi, bukan tu jer kelebihan Collagen tau. Collagen ni banyak sangat kebaikan untuk kesihatan kita, bukan lah sekadar untuk kulit cantik semata-mata 😊

🌸 COLLAGEN IALAH PENYUMBANG UTAMA KEPADA KULIT YANG TEGANG & LICIN

Collagen sangat penting untuk kulit badan kita, which collagen ni bentuk 30% of protein dalam badan and bentuk 70% protein dalam kulit kita. Nampak tak betapa pentingnya collagen untuk kita? Collagen ni bertanggungjawab untuk pegang struktur kulit kita, pastikan kulit sentiasa elastik and kekalkan keanjalan dan ketegangan kulit.

Makin kita tua, makin slow collagen production dalam badan. Dengan consume sumber Collagen yang mencukupi untuk badan, kita boleh tolong ganti balik collagen yang hilang akibat faktor penuaan ni and kita boleh cegah dari kulit kedut & kendur. Sebab tu laa orang yang amalkan Collagen nih awet muda! 

🌸 COLLAGEN MENYOKONG KESIHATAN SENDI

Collagen ialah unsur utama dalam sendi dan struktur tulang untuk kekalkan aktiviti biasa tulang, sendi, ligamen dan urat. 

Tulang kita bukan sahaja perlukan kalsium, tapi perlukan Collagen juga. Tulang dan tisu badan kita terdiri daripada both Collagen & kalsium. Sekitar umur 30 tahun ke atas, badan kita mulai mengalami penurunan Collagen production. So, tulang pun makin kurang padat sebab kurang Collagen, which tulang yang makin rapuh ni boleh membawa kepada risiko Osteoporosis and sendi kita pun akan jadi kurang fleksibel.

Untuk jaga kesihatan tulang & sendi, memang sangat lah penting untuk korang ambil Collagen dalam diet harian. 

🌸 RAMBUT DAN KUKU YANG SIHAT

Collagen ialah blok utama bagi rambut dan kuku yang kuat dan sihat. Collagen ada ciri-ciri antioksidan yang membantu untuk melawan radikal bebas. Radikal bebas ni contohnya penuaan atau pencemaran dari luar. Radikal bebas nih boleh merosakkan folikel rambut yang membawa kepada keguguran rambut and juga merosakkan kuku lalu menjadikan kuku gelap dan rapuh.

Bila kita consume Collagen yang mencukupi, Collagen akan disalurkan ke batang rambut yang akan menguatkan folikel rambut dan menjadikan rambut lebih lebat. Collagen yang mencukupi dalam badan pun akan tolong kuku jadi kuat dan bersinar ✨✨

🌸 PENGHASILAN COLLAGEN BERKURANGAN SETIAP TAHUN

Bermula umur 20 tahun, badan kita hasilkan Collagen kurang 1% daripada tahun sebelum. Korang mesti macam alaaa 1% je apa lah kan? Kalau kita dah umur 30 sekarang, means 10% collagen dah hilang dari badan! Tu minimum tau, kalau korang terdedah selalu pada pencemaran, asap rokok ke, lagi banyak Collagen yang rosak.

Kekurangan penghasilan Collagen ni la yang akan buat kulit kita makin lama makin kendur, berkedut, kusam & kering. Akibatnya kita nampak lagi tua dari usia sebenar kita.

🔺Umur 20an : Collagen masih banyak lagi time nih dalam 75%, kulit memang tegang and muda.
🔺Umur 30an : Dah mula kurang Collagen, tinggal 55% macam tu. Tisu kulit mula longgar and start nampak kedut.
🔺Umur 40an : Kulit start nampak berusia and mula ada bintik bintik hitam jeragat.
🔺Umur 50an : Collagen tinggal kurang daripada 35% dalam badan. Dah nampak kedut kat mulut, kulit mula jatuh dan kendur.

Nak kekal muda lebih lama dan nak lambatkan proses penuaan ni, semestinya kena lah consume Collagen ❤️

Nampak tak betapa pentingnya Collagen untuk badan kita? Tanpa Collagen, memang habis satu badan. Risiko Osteoporosis, kulit mula keluar garis halus, kulit kendur dan kedut, kulit kering dan pecah, rambut gugur dan bercabang, kulit gelap kusam and banyak lagi! 

BB GLO Collagen ni memang terbukti berkesan untuk kecantikan kulit dan kesihatan badan kita. InshaAllah dengan 1 box je pun korang dah boleh nampak kesan tau 👍🏻

Nak cari supplement untuk cantikkan kulit, nak awet muda and nak yang paling fast effect semestinya BB GLO Collagen lah jawapannya.

Nadiah Ahmad,
Your Premium Beautiful Expert
Follow Instagram : @nadiahahmad__

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...