Thursday, December 13, 2018

Syampu Marine Essence untuk keperluan harian


PUNCA KULIT KEPALA BERMINYAK

🍃 KELENJAR MINYAK DI KEPALA

Kelenjar minyak ini akan menghasilkan minyak (sebum) yang keluar melalui pori-pori kepala. Bagi sesetengah orang, sebum ini dihasilkan sangat banyak sehingga membuat kulit kepala dan rambut jadi berminyak. Jika rambut berminyak disebabkan penghasilan sebum yang berlebihan maka, hal ini dapat diatasi dengan menggunakan syampu untuk rambut berminyak.

🍃 TANGAN

Sering membelai rambut dengan tangan boleh menyebabkan kulit kepala berminyak. Tangan merupakan bahagian tubuh yang mudah kotor, kerana digunakan untuk menyentuh apa saja. Mungkin anda terlupa telah memegang makanan, atau sesuatu yang sangat berminyak dan terus menggosok tangan ke rambut. Maka, biasakan untuk tidak kerap menyentuh rambut dengan tangan. Jadi pastikan tangan bersih atau bersihkan tangan terlebih dahulu sebelum menyentuh rambut.

🍃 MAKANAN

Makanan merupakan faktor paling penting yang sering dikaitkan pada pembentukan minyak pada kulit kepala. Jika anda kerap makan makanan yang terlalu tinggi kadar minyaknya maka tubuh akan bertindak balas dengan cara semulajadi dan mengeluarkan minyak melalui pori-pori termasuk kulit kepala. Untuk mengatasinya, sebaiknya anda lebih berhati-hati untuk mengatur pola makanan dan mula mengurangkan pengambilan makanan berminyak.

🍃 KOTORAN

Saat berada di luar rumah, rambut pasti akan terdedah pada pencemaran, kotoran, dan juga asap kenderaan. Tanpa disedari asap kendaraan mengandungi beberapa peratus minyak bahan bakar. Ini akan membuat rambut jadi lebih melekit. Jadi gunakan syampu  secara teratur dan juga bersyampu setiap hari dengan syampu harian yang sesuai dengan anda.

Nak hilangkan minyak kepala dengan mudah ? Konsisten gunakan MARINE ESSENCE SHAMPOO + CONDITIONER SHOM !






Kedai Online Nad buka seperti biasa hari ni. 

Ada anyone kat sini perlukan syampu Marine Essence untuk keperluan di bawah?

▶ LEBATKAN RAMBUT
▶️ MERAWAT RAMBUT & KULIT KEPALA
▶️ MENCANTIKKAN  RAMBUT
▶️ MEWANGIKAN RAMBUT

Tak kisah untuk apa sahaja keperluan, Syampu Marine Essence ada untuk keperluan you. Boleh whatsapp Nad terus untuk full consultation 😊

WANGI & RASA FRESH JE KEPALA. Bau dia pun wangi gila ! rasa fresh 1 kepala. Shampoo ni special sebab ada kandungan garam buluh tau. Mostly tau kan kebaikan garam dalam membantu merawat & menghapuskan kelemumur & rambut gugur.

Dengan adanya shampoo garam buluh ni, dah tak perlu bersusah payah lagi nak lumur garam atas kepala kerana dengan shampoo ni memang memudahkan kerja korang.

Juz tuangkan sedikit & gosok-gosok. Tadaa hasilnya sgt SUPERBBB 😍

Try dulu brau tau best ke best sangat 😉

If you stay in Kulim dan sekitar Bukit Mertajam, kalau nak barang cepat, boleh order dari Nad sebab service delivery Nad dalam masa 1 jam selepas payment dibuat. 😎 

Yang duduk luar kawasan jangan risau, I still got you. 😘 Postage available untuk seluruh Malaysia setiap hari ya.

Nadiah Ahmad
019.523.5560 | @nadiahahmad__
Premium Beautiful Expert 

✨ Postage setiap hari seluruh Malaysia
✨ COD seluruh Kulim & sekitar Bukit Mertajam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...