Tuesday, December 4, 2018

My breakfast every morning


MY BREAKFAST EVERY MORNING 

Nad seperti biasa, memang breakfast dengan Min Kaffe setiap pagi.

So far memang takde yang dapat lawan Min Kaffe ni. Bila minum pagi hari, memang tahan sangat bertenaga, tak cepat penat and rasa kenyang sampai petang ! 

Kenapa minum Min Kaffe lagi bagus dari makan nasi lemak or roti canai for breakfast ? Patut makan berat ni lah lagi bertenaga kan ?

Kalau nak tau, jawapannya sebab faktor Glycemix Index atau dikenali sebagai GI. GI ni ialah kadar tenaga dibebaskan dalam darah oleh sesuatu makanan.

GI ni selalunya korang boleh tengok kat packaging makanan. Kalau GI tinggi, maksudnya makanan tu bebaskan tenaga (sebenarnya gula) sangat cepat dalam darah !

Contoh, if korang makan nasi lemak memang banyak tenaga tapi nasi lemak ni sangat tinggi GI, means sekali dia bebaskan tenaga habis semua on the spot. 

Min Kaffe ni ada GI rendah. Means, Min Kaffe bebaskan tenaga/gula perlahan-perlahan dalam darah. So badan kita dapatlah bekalan gula/tenaga yang memang diperlukan oleh badan pada masa itu dan tahan untuk jangka masa yang panjang 😊
Makanan yang ada GI rendah ni sangat lambat untuk dihadam oleh badan sebab pemecahan & pembebasan gula/tenaga adalah secara berperingkat. 

Haaa sebab ni lah Min Kaffe melambatkan rasa lapar and boleh kawal selera makan kita. πŸ‘




Min Kaffe memang sangat penting untuk pelbagai tujuan :

✅ Untuk kulit cantik, bersih dan gebu
✅ Sebagai milkbooster
✅ Untuk tenaga segera
✅ Nak sembelit
✅ Untuk turunkan berat badan
✅ Mengatasi gastrik
✅ Untuk rasa kenyang lebih lama
... dan banyak lagi! 

Untuk mereka yang first time nak cuba consume, Nad highly recommend untuk cuba Min Kaffe inshaaAllah memang terbaik πŸ‘πŸ»

Untuk order dan pertanyaan lanjut, boleh whatsapp Nad terus.

Nadiah Ahmad
Your Most Wanted 
Premium Beautiful Expert

✨ Postage setiap hari
✨ COD seluruh Kulim & sekitar Bukit Mertajam



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...