Wednesday, April 1, 2020

BOOST UP YOUR IMMUNE SYSTEM


Assalamualaikum and good morning ❤️

Welcoming the month of April, Alhamdulillah another day Allah pinjamkan kita nyawa. Always be thankful for every breathe and live your live at its fullest! 

So like always, nak bagitau Kedai Online Nad buka jer hari hari dalam tempoh RMO nih. Postage pun ada hari hari Nad akan gunakan hanya Poslaju atau J&T.

Kejap tadi Nad terbaca somewhere yang kerajaan dan negara sedang persiapkan untuk hadapi gelombang ketiga covid 19.

Mudah mudahan Allah lindungi diri kita dan keluarga kita daripada ancaman wabak merbahaya ni aminn 🙏🏻

Apapun, Nad bersyukur sangat sebab so far Alhamdulillah kami satu keluarga sihat sejahtera. Selain daripada patuhi undang-undang yang kerajaan tetapkan untuk #DudukRumah, Nad tambah satu lagi protection iaitu dari segi tingkatkan imun tubuh badan.

Ubat ? Nope..sampai sekarang masih tiada ubat untuk penyakit bawaan virus seperti COVID-19. Jadi apa sebenarnya benda utama yang kita kena buat untuk lawan virus ni ? Macam mana ada orang boleh sembuh dari Covid-19 tapi ada juga yang maut ?

Jawapannya adalah SISTEM IMUNE BADAN ANDA. Ini sahaja perisai semula jadi yang Tuhan dah cipta dengan sempurna sekali untuk badan kita melawan serangan virus dan lain2 penyakit. 


Untuk mencegah dan survive, perkara utama yang kita perlu buat adalah KUATKAN IMUNITI BADAN. Sistem imune yang lemah itulah punca ramai warga tua dan yang ada penyakit kronik tak dapat bertahan sehingga membawa maut bila diserang COVID-19.

Jadi untuk tingkatkan sistem imun badan, ramai pakar nasihatkan betapa penting kita menjaga NUTRISI BADAN. So untuk pastikan nutrisi badan cukup, Nad ambil supplement kesihatan yang berkualiti. Hari-hari Nad makan Garlic Tablet dalam keadaan sekarang ni..Garlic tablet memang sangat penting untuk sel2 imun berfungsi dengan efficient. 


For me, kalau pun kita keluar pakai mask dan hand sanitizer, risiko tu tetap ada..

But kalau kita consume supplements macam Garlic tablet penguat sistem imun ni, andai kata lah ada virus yang terlepas masuk ke dalam tubuh badan, Garlic tablet ni akan boost imun, ibarat PENGGERA yang akan kejutkan askar-askar untuk pertahankan tubuh badan kita dari serangan virus.

Jadi, sangat penting untuk kita kuatkan Sistem imune badan sekarang, dalam suasana PANDEMIC yang betul-betul merbahaya untuk kesihatan. Itu saja yang kita mampu buat bila #stayathome. Jangan sesekali tunggu dah sakit baru nak mencari. 


 

Come on guys, do it for yourself, for your family and your community. STAY AT HOME & BOOST UP YOUR IMUNE SYSTEM.

Sebab tu sangat penting untuk ambil supplements ya korang.. 

Dekat Nad still ada beberapa stock, cuma tak banyak mana..

Cuba check, 

Kat rumah dah ada sebotol Garlic tablet ?
Kat rumah parents dah ada sebotol Garlic tablet ?

Untuk maklumat lanjut boleh tengok di @nadiahahmad__

NADIAH AHMAD | 019.523.5560 | @nadiahahmad__
Premium Beautiful Expert

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...