Monday, January 7, 2019

Soal jawab Shake Me


Selamat Petang semua.

 Memandangkan sekarang mood Nad tengah happy go lucky eheh. So Nad nak soal jawab mengenai beberapa hot question tentang Shake Me.

Yela, kalau dah beli mesti lah nak tahu detail kan mengenai Shake Me supaya manfaat Shake Me betul-betul kita dapat rasakan.

🔸Salah satu kelebihan Shake Me iaitu dihasilkan daripada sumber tumbuhan iaitu kacang soya non-gmo dan garam buluh. So apa yang di maksudkan dengan perkataan non-gmo tu ?

1- Soya Non GMO ialah soya yang tidak diubah genetiknya. Bermaksud, kacang soya ini organik dan tidak mempunyai hormone tambahan. Jadi, ia dapat dikenali dan diserap oleh badan dengan sempurna.

🔸Selalu ada customer yang nak mengurangkan berat badan disarankan ambik Shake Me ? Begitu juga yang sedang mengandung untuk tenaga. So macam mana Shake Me ni membantu ?

2- Shake Me memgandungi kandungan protein yang berkualiti tinggi. Protein pula diperlukan dalam memperbaharui sel-sel baru yang sihat.

🔸Pengambilan Shake Me dikatakan bantu rasa kenyang lebih lama, tapi kenapa ada yang lepas sejam dua dah lapar ? adakah ada kesilapan dlm pengambilan ?

3- Pengambilan Shake Me adalah 1 sachet pada waktu tertentu seperti awak pagi sebelum breakfast. Jadi proses penyerapan protein setiap individu berbeza, sekitar 5-9g setiap jam.

Jadi dlm masa 3-4 jam sudah berasa lapar jika individu itu hanya minum Shake Me semata-mata. Dinasihatkan makan pada kalori rendah dan ditambah dgn Shake Me, contoh sekeping roti.

🔸Soalan paling femes 🔥 Betul ke ambil Shake Me boleh cerahkan kulit ? Berapa lama consume boleh gebus gabas. Ada yang dah consume lama, belum cerah-cerah.

4- Suka diingatkan Shake Me bukan ubat tapi supplement. Ia bertindak untuk bina sel. Apabila sel sihat, maka organ dan sistem turut sihat. Selain itu, untuk vitamin kulit boleh ikhtiar dgn Bb Glo Collagen bagi memastikkan effect ‘cerah’ itu dapat dilihat.

Protein diperlukan dalam membina sel-sel kulit yang baru, jadi untuk mendapatkan kulit yang lebih sihat, pengambilan protein yang berkualiti tinggi adalah penting.

🔸Sekiranya ibu hamil memang consume Shake Me dari sebelum hamil, tapi morning sickness membuatkan dia loya dan tak lalu minum shake Me lagi, adakah suggestion cara minum Shake Me yang boleh dikongsikan ?

5- Disarankan minum Shake Me dengan mencampurkan dengan minuman lain seperti Min kaffae, jus, milo dll.

🔸Betul ke ambil Shake Me berlebihan boleh rosak buah pinggang ?

6- Kerosakan buah pinggang bukan disebabkan oleh factor pengambilan soya, tetapi daripada pemakanan yang tinggi pengawet atau ubatan lebihan di dalam badan.

🔸Soya dikatakan tidak baik utk kesihatan kerana ia akan menggalakkan sel-sel kanser (makanan sel2 kanser). Fakta atau auta ?

7- Soya Non GMO yang digunakan untuk menghasilkan Shake Me adalah organik dan tidak merbahaya. Soya ini juga dibasuh dengan air semasa pemprosesannya menyebabkan ia selamat, berkesan dan mesra alam.




In sha Allah Shake Me merupakan sumber protein yang sihat semulajadi dan sesuai bagi mereka yang ingin kulit lebih cantik, kekal bertenaga, susukan baby dan rasa keyang yang lebih lama😊.


NADIAH AHMAD
Beauty & Health Consultant,
WhatsApp : 019.523.5569
Instagram : @nadiahahmad__

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...