Wednesday, January 16, 2019

Reminder untuk mereka yang nak kulit cantik sahaja


“KAK, SAYA NAK SUPPLEMENTS UNTUK KURUS & PUTIH MACAM KAWAN-KAWAN SAYA...”

Once in a while, Nad akan dapat message dari teenagers yang self-conscious about their physical appearance.

SHOM takde pil pemutih ye adik-adik. SHOM ni semua natural and safe products yang membantu meningkatkan kesihatan dan kecantikan kita. Bukan mengubah rupa kita macam produk berbahaya di luar sana.

Zaman sekarang ni budak-budak muda memang cantik dan pandai bergaya mengalahkan umur masing-masing!

Kita zaman dulu masa sekolah pakai tudung pun senget benget tak tentu hala πŸ˜‚ Yang bebudak sekarang kemain dah fashion tiptop, muka full makeup. 😳

So sangat normal untuk rasa insecure bila tengok kawan-kawan keliling bergaya sakan.

Nad tahu ramai yang muda-muda follow page Nad kat Facebook, Instagram ni, so Nad nak pesan sikit..

Rileks. Just sebab you rasa you tak cantik now, tak bermakna you takkan cantik langsung. Muka you maybe belum habis terbentuk lagi, you akan turun berat soon. Maybe sekarang banyak main panas gelap, nanti lama-lama kulit okay balik cerah berseri bila you kurangkan aktiviti berpanas.

Time will change everything.

Untuk membuktikan apa Nad cakap ni, Nad share dengan korang gambar Nad masa muda dulu. Jangan tanya umur berapa sebab Nad sendiri tak ingat πŸ˜‚ 

Ni pun terjumpa gambar lama dok godek godek dalam Facebook sebab husband yang jumpa. Dia siap tanya awat muka you ni macam .. 🀣


Bukan senang tau Nad nak share gambar lama ni. Sebab tu Nad tak nak share banyak-banyak supaya takde orang boleh manipulate gambar ni hahahah 😝


Korang nampak sendiri kan? Tembam, gelap, pucat and nerd semacam. 

Nad sekarang dah 30. Research cakap bila kita 30, kecantikan Nad adalah di tahap maksimum. Yang paling cantik seumur hidup kita lah kiranya. 


So you can see how much Nad bertukar within the years πŸ˜‚


Macam mana muka Nad drastically bertukar? Well, amalkan gaya hidup sihat. 

Elakkan main panas, pakai skincare, sunblock everyday pakai, exercise, makan supplements yang diperlukan. 

As easy as that 😊

Nak tahu SHOM supplements apa Nad makan sekarang? Supplements kecantikan SHAKE ME, BB GLO COLLOGEN, HERBA MAHARANI. And Nad pakai INFINENCE Skincare.

Disebabkan ramai yang tanya Nad, bila nak nampak effect lepas consume products SHOM ni ?!

U alls, supplements SHOM bukan ubat putih ? Bukan ubat jerawat! Bukan ubat kurus! Tapi  supplement yang  membantu dalam menggantikkan sel kulit baru yang lebih sihat, bersih. Dan  juga sangat bagus untuk mereka yang nak kekal bertenaga dan keyang lebih lama.

Kesan ?

Boleh nampak bergantung pada individu. Contoh Ada customer yang amalkan 2 kotak BB GLO COLLOGEN dah nampak effect. Ada yang setahun amalkan INFINENCE SKINCARE kulit memang sangat flawless.

Key word, you kena konsistent. Rajin, dan sabar.

In sha Allah result untuk kulit yang lebih sihat, cantik berseri you akan dapat. Paling penting, semua product SHOM  supplement organik yang memberi kan kesihatan kita ke tahap yang lebih baik. In sha Allah.

Ingat, nak kulit seputih snow white ke nak kurus dalam masa sehari ke, jangan whatsapp tanya Nad. Nad takde penyelesaian untuk tu. Bahaya tau pilih jalan singkat untuk cantik.

Yang tak cantik tak semestinya takkan cantik.
Yang cantik tak semestinya cantik all the time.

Yang penting, hati kita bersih, kita jaga penampilan semampu yang boleh. Tak perlu mengubah ciptaan Allah dah kurniakan kat kita. 

Setiap orang ada kelebihan masing-masing. Focus on your talents rather than just your face. And that’s how you akan berjaya dalam hidup you. 😊❤️


Nadiah Ahmad
Health & Beauty Consultant 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...