Friday, February 15, 2019

Sentiasa bersedia untuk BELAJAR dan BERUBAH



KUALI YANG TAK BERSIH.

Pernah tak rasa buat macam-macam rezeki masih susah nak lekat ?
Dah pergi kelas marketing, dah buat marketing, tapi susah betul nak dapat sales banyak-banyak ? Ataupun, rezeki sales tu ada je, tapi selalu rasa tak cukup.

My wise mentor once said ; segala apa yang kita dapat sebenarnya bukanlah sebab Marketing, apa semua. Tapi kita kena “Surrender” dulu.

Step yang selalu dilupakan oleh most of us (even me!) bila nak dapat kebahagiaan dan kejayaan. Without this step segala hasil kita semua berkeladak, itupun kalau dapat hasil. Usually susahlah nak nampak atau dapat hasil tu. Usaha macam-macam tapi tak jadi, sama je.

Ianya ibarat kita ada kuali lah contohnya.
Kita nak masak sup ayam, tapi kuali kita tu bekas masakkan kita semalam - Kari Ayam kita tak basuh. Tuptup terus je guna untuk masak sup ayam huhu. Menjadi tak agak-agak sup ayam kita tu ?

Yes, tak menjadi. Kalau menjadi pun tak sedap, rasa pelik and buruk hasil dia.
Macamtu juga konsep REZEKI kita yang kita nak dapat. Kita nak rezeki yang macamni, macamtu, tapi kuali kita tu kotor, tak bersih, kita tak basuh. Sebab tu lah Rezeki yang “bersih, cantik” tak masuk-masuk tak datang-datang.

So if kita nak rezeki cantik, bersih, kita kena “Bersihkan” dulu kuali kita tu sebersih-bersihnya. Barulah terhasil “Sup Ayam” yang sedap tu 😊😘

Faham ?

BELAJAR UNTUK BERUBAH ✅

My wise mentor once said, if nak berjaya kita kena sentiasa bersedia dan belajar untuk berubah sekiranya ianya yang terbaik untuk perniagaan kita.

Now, cuba kita tengok business kita, or life kita, is it semakin berjaya ? Semakin berkembang ? Or stuck kat satu level sama, stagnant sahaja ?
If berkembang semakin pesat dan berjaya, means we are on the right track.
But if it has been a long time, berbulan-bulan kita stuck and stagnant kat satu level sama, means kita KENA BERUBAH. Kena buat sesuatu !

Kena reacts and buat sesuatu secepat mungkin sebelum business/diri you mati! Try to check and identify apa yang you kurang, apa kesilapan yang you repeat everymonth, apa method you yang you stick on buat masa ini, and then, LEARN TO CHANGE IT.

Nak taknak kena solve it, cari solusi and strategi untuk ubah!
Untuk ubah jadi yang lebih baik dan jauh kehadapan.
InshaAllah you can do it!
InshaAllah i can do it!


Nak berubah memang bukan mudah, but if kita betul-betul ada target yang besar, kita perlu berubah!

Nad dah list out segala “cons” and “kelemahan” Nad sendiri and im ready to change it! How about you ?

May Allah ease our journey untuk jadi Wanita, Usahawan yang berjaya dunia akhirat, amin amin InshaAllah! Sesungguhnya, semua ini demi Masa Depan Anak-anakku ❤️

 What i wrote is usually a Self Reminder to myself 🌸
Bismillah and have a Goodmorning!

Health and Beauty Consultant,
Nadiah Ahmad | 019.523.5560

@nadiahahmad__

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...