Saturday, October 18, 2014

Peluang Perniagaan Untuk Menambah Pendapatan Sampingan


TAHUKAH ANDA??

Seramai 17.7juta pengguna internet di Malaysia. Satu angka yang cukup tinggi yang kita tidak boleh abaikan sebagai sasaran apa jua perniagaan yang kita jalankan.

Dengan hanya menggunakan BLOG, FACEBOOK, YOUTUBE, TWITTER, INSTAGRAM dan mana-mana social media kita boleh  mencapai pasaran yang amat besar pada kos yang sangat rendah.
Sekarang nad lihat ramai yang telah memulakan apa jua bisnes dengan menggunakan internet terutama kaum wanita bagi menambahkan pendapatan. Kerana untuk mengabaikan pasaran yang sebegitu besar seperti ini adalah amat merugikan.

Namun pasaran yang sebegini besarpun jika kita tidak pandai untuk mecari punca sasaran atau semborono dalam mempromosikan produk juga boleh mengundang kekecewaan. Hakikatnya kita perlu belajar bagaimana mengOPTIMUMkan penggunaan social media sebagai marketing tools dengan betul.

Di GLAM (Green Leaders Academy Malaysia) kami dilatih dan diajar untuk menggunakan kesemua social media terutama BLOG dan FACEBOOK dengan betul. Dari aspek pemasaran produk sehinggalah kepada peluang perniagaan ianya diajar satu persatu oleh pakar-pakar IT yang terlatih (dr pengalaman dan keberkesanan). Dan kesemuanya diajar secara PERCUMA.

Namun hakikatnya, tiada perniagaan bermula tanpa modal walaupun menjual pisang goreng sekalipun. Perniagaan dan modal adalah sinonim dan tidak boleh dipisahkan. Menurut beberapa sumber yang dipercayai kat sini nad senaraikan anggaran modal yang diperlukan untuk memulakan beberapa perniagaan:

Kiosk minuman franchise cth seperti coolblog dan chatime ~ RM100k ++
stall burger franchise ~ RM20k ++
Tutti Frutti franchise ~ RM600k ++
carwash (inipn masuk juge) ~ RM40k ++

 Sesetengah orang yang nad jumpa ingin memulakan perniagaan namun menghadapi kekangan dari segi kewangan. Yelah tak semua orang bernasib baik kan??

Tapi di GLAM, kami memulakan bisnes ini dengan modal yang cukup flexible dan serendah RM500. Dan pulanganya anda yang tentukan sendiri dan pastinya cukup berbaloi. Kami akan bantu anda bermula dengan modal serendah ini. Yang penting ada kemahuan dan juga internet access. STUDENT dan SURI RUMAH yang berminat sangat dialu-alukan.

Semoga kita sentiasa mencari peluang dan mengambil peluang untuk memperbaiki diri dan menambah nilai hidup!!



Sebarang pertanyaan boleh hubungi nad di talian :-
 Hp / : 019-5235560
Email : sitinadiahmad@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...