Friday, July 4, 2014

KENAPA PERLUNYA ONLINE BUSINESS UNTUK MENAMBAH SIDE INCOME ?? :))

Sejak mula nad dengar perkongsian peluang bisnes dari kak Siti Norizam ishak, mentor nadd sekarang lah tapi dah macam kak sendiri tau :)) Nad dah tau dan nampak sangat terang benderang potensi online business ni macam mana.


Especially bila kumpulan kami adalah PIONEER dalam online dan social media marketing. Tak ka mantap namanya tu??

Anyway, apa yang buatkan nad rasa seronok dan selesa sangat berbisnes di alam maya ni sebab SENANG sangat! Lebih senang kalau kita apply cara yang betul. Nak cara yang betul, mesti dari mentor yang betul. Kan?

Kenapa kita perlu pilih online business untuk tambah side income?

1) JIMAT KOS

-  Tak payah pening-pening nak fikir nak cari dan bayar sewa premis perniagaan (aka kedai         laa..)
-  Tak perlu bayar gaji pekerja sebab bisnes kita, kita yang urus sendiri ;)


2) MASA FLEXIBLE

- Kedai online kita bukak 24 jam. Jadi sesiapa sahaja boleh singgah ikut free time mereka. So   takdak la 9am-9pm only kan?
- Bila 'kedai' yang beroperasi sampai 24jam sehari, obviously bisnes pun senang dan makin       rancak kan?
- Sesuai kepada SEMUA golongan dan peringkat. Yang mana bekerja, suri rumah, pelajar,         pendek kata kalau kat rumah tu dah ada komputer atau ada smartphone, dah boleh mula!
- Especially pada yang sudah bekerja tapi masih mencari cara untuk tambah side income           untuk survive perbelanjaan bulanan.


3) PASARAN LUAS - world with no boundaries

- Almost everyday, every seconds orang akan mengadap smart phone masing-masing, check     FB, check Instagram, check email, saja duk google macam-macam untuk jawapan persoalan   di hati kan?

Jadi dah alang-alang korang mengadap ja komputer or smart phone yang canggih tu, lebih baik kita generate side income. Atleast masa yang terluang tu terisi dengan something yang berfaedah. 



- Lagipun, melalui online and social media, bisnes kita mampu berkembang ke serata dunia       tau! Bayangkan satu hari nanti empayar bisnes kita sama hebat macam empayar KFC dan       MCD ( contoh makanan sajalah aku ni, haha ) puas hati tak?

4) ADA MENTOR

- Sepanjang nadd menceburi bisnes ni tak pernah sekali kak Siti lupa untuk sentiasa                     mencurahkan ilmu, tip-tip bagaimana untuk berjaya macam beliau. Hebat kan? Walaupun           masih bekerja sebagai, tapi masih boleh generate income masyuuuuk dalam bisnes ni.             Selain kak Siti, mentor-mentor lain pun banyak mencurahkan ilmu dan yang penting tu kata-       kata semangat :))


5) FREE KNOWLEDGE AND TRAINING

- Bak kata Dr. Azizan Osman, perkara pertama untuk sukses dalam bisnes adalah ILMU!
- Tak ramai orang yang dah berjaya/sukses sanggup berkongsi tips dan ajar kita cara                   berbisnes, tapi dalam Dazzling Wings dan GLAM, semua itu adalah FREE of charge!



- In fact, GLAM is the only academy yang bagi FREE training untuk kita berjaya dalam online       business. Awesome!

 Actually banyak lagi, but for now nadd share setakat ni dulu ya :) Wait for my next entry

Salam sayang dari saya ;-
Nadiah Ahmad
sitinadiahmad@gmail.com

2 comments:

  1. betul tu.. gunakan peluang Social Media utk tambah income. Sayang kalau tak rebut peluang ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...