Monday, July 7, 2014

FREE TRIP EUROPE PACKAGE !!

Assalamualaikum.. :)


Bulan July ni memang excited sangat sebab teruja dengan pakej baru yang ditawarkan oleh syarikat.  Belum pun terbang untuk pakej Shanghai tapi dah buka pakej ke Europe iaitu ♡Austria + Hungary ♡

Apa yang menarik di Austria & Hungary?

Austria adalah negara yang kaya dengan sejarah, tempat-tempat yang cantik, tradisi dan aktiviti-aktiviti yang berbeza dari suatu kawasan ke kawasan yang lain. Merupakan jiran Switzerland (terkenal dengan sukan musim sejuk) tetapi lebih popular untuk pelancong musim panas yang melawat bandar, kampung dan kawasan bersejarah sambil menikmati pemandangan indah Pergunungan Alps.

Hungary juga antara negara yang menarik untuk di lawati. Terdapat banyak destinasi, seperti gunung yang rendah di utara-barat, tasik dan sungai-sungai dari segala macam (termasuk Balaton - tasik terbesar di Eropah Tengah), dan banyak kampung-kampung yang kecil serta bandar yang menarik. Walaupun saiz yang agak kecil, negara ini adalah rumah kepada pelbagai Tapak Warisan Dunia (UNESCO). Hungary adalah salah satu destinasi pelancongan yang paling popular di dunia dan dianggap sebagai salah satu tempat yang paling indah di dunia.

Buda Castle 
Merupakan istana bersejarah dan siap pada 1265. Dahulunya di kenali sebagai Royal Palace. Buda Castle dibina di hujung selatan Castle Hill, terbatas pada utara oleh apa yang dikenali sebagai Daerah Castle (Várnegyed). Ia dikaitkan dengan Clark Ádám Square dan Jambatan Szechenyi oleh Castle Hill Funicular. Istana ini merupakan sebahagian daripada Tapak Warisan Dunia Budapest, yang diisytiharkan sebagai Tapak Warisan pada tahun 1987. 

Széchenyi thermal bath

 Adalah mandian perubatan yang terbesar di Eropah. Airnya dibekalkan oleh dua mata air panas. Komponen air haba termasuk sulfat, kalsium, magnesium, bikarbonat dan sejumlah besar asid fluorida dan asid metaboric. Di gunakan untuk rawatan pada penyakit degeneratif sendi, radang sendi kronik dan sub-akut, serta ortopedik dan traumatological selepas rawatan.

Chain Bridge (Budapest)

Merupakan jambatan gantung yang menjangkau Sungai Danube di antara Buda dan Pest, sisi barat dan timur Budapest, ibu negara Hungary. Direka oleh jurutera Inggeris William Tierney Clark, ia adalah jambatan tetap pertama di Danube di Hungary, dan dibuka pada 1849.

Vienna City Hall at night

Schönbrunn Palace

Bekas empayar 1,441 bilik Rococo kediaman musim panas di Vienna, Austria. Salah satu monumen budaya paling penting di negara ini, sejak tahun 1960-an ia telah menjadi salah satu tarikan pelancong utama di Vienna. Istana dan taman-taman menggambarkan citarasa, minat dan aspirasi berturut raja-raja Habsburg


Schönbrunn Palace


Hofburg Palace 
Sebuah istana yang terletak di Vienna, Austria, yang telah ditempatkan beberapa orang yang paling berkuasa dalam sejarah Eropah dan Austria, termasuk dinasti Habsburg, pemerintah Empayar Austria-Hungary. Ia kini berkhidmat sebagai kediaman rasmi Presiden Austria. Ia adalah musim sejuk kediaman utama Habsburg ', seperti Istana Schönbrunn merupakan kediaman musim panas pilihan mereka.

Flea Market
From their pasar lambak kita boleh belajar their culture too :) If you lucky you might get something interesting or unique at cheaper price.
Wiener Riesenrad 
Bahasa Jerman untuk "roda gergasi Vienna", atau Riesenrad, adalah 64,75 meter (212 kaki) roda Ferris di pintu masuk taman hiburan Prater di Leopoldstadt, daerah ke-2 Austria modal Vienna. Ia merupakan salah satu tarikan pelancongan yang paling popular di Vienna. Dibina pada tahun 1897, ia telah wujud roda Ferris tertinggi di dunia dari 1920 sehingga tahun 1985.
Peribahasa ada mengatakan jauh berjalan luas pemandangan. Setiap tempat lain rupanya. Beza budaya, structure bangunan, makanan, cuaca & banyak lagi. Lebih seronok kalau dapat tengok & rasa sendiri compare tengok di google or TV. Believe me. Buat kita semakin kagum dengan ciptaan Allah. 

Teruja tak uolls, bayangkan ya, kalau diri kita qualify ke sana. Memang "Auummm"
If nak pergi sendiri, confirm fikir banyak kali kan. Budget macam mana? 
So, bila company dah buka peluang macam ni mestilah ramai yang nak grab peluang ni.
 Tak kan nak tengok je!! Tolak rezeki la tuu!!..

Ok!!..jom berbiznes dgn GLAM. Berminat nak tahu lebih lanjut jangan segan silu bertanya.  Cepat-cepat contact nadd yer!!.. Free coaching and mentoring.
 Semua kita dapat percuma as GLAMpreneur :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...