Wednesday, July 17, 2019

PASTI BERSEBAB


PASTI BERSEBAB

Setiap orang, pasti bersebab untuk lakukan sesuatu. Ramai yang tanya Nad dari dulu sehingga sekarang,

"KENAPA NAD PILIH UNTUK BERBISNES?".

Allahuakbar. Secara ringkasnya, Nad pilih berbisnes sebab nak dapat EXTRA INCOME! Bukan kerana bulanan tu tak cukup, tetapi ianya hanya cukup-cukup.

Tiada savings.
Tiada extra perbelanjaan.
Tiada extra shopping. 
Tiada extra untuk jalan-jalan / makan angin. 

Just fokus yang wajib-wajib jee. 

Itu baru mukadimah! Meyh Nad ceritakan secara detail kenapa, bagaimana untuk menjawab segala pertanyaan ramai orang. Supaya, mungkin ada diluar sana yang sedang tercari-cari ataupun mengingin sesuatu yang dapat membantu untuk tambahkan pendapatan sendiri selain daripada kerja hakiki.

Semuanya bermula daripada impian untuk berkereta 😊 Sesiapa sahaja pun, pasti teringin untuk memiliki sebuah kereta yang pastinya dapat bantu memudahkan kehidupan seharian kita.

Namun, disebaliknya ada sebuah tanggungjawab besar yang kita kena pikul! Iaitu HUTANG :') 

Kereta baru sinonim dengan hutang 9 tahun. Bukan satu tempoh masa yang sekejap. Lamaaaa tu! Kalau ada anak kecil, sampai dia darjah 3 baru habis bayar hutang kereta. 

Bermulalah kisah di mana Nad "ikat perut" demi menjayakan kereta idaman.

Bulan pertama selepas beli kereta, seriusly enjoy! Kereta baru. Selesa. Alhamdulillah, "hasil" bekerja.. 

Bulan ke-2, dah mula start "sakit sana, sakit sini". Almaklumlah, bila ada kereta kita kena ada extra duit. Untuk minyak, untuk service dan sebagainya..

Waktu ni memang tak keruan dah! Allahuakbar. Hanya Allah jee yang tahu betapa "terdesaknya" pada ketika itu.

Masuk bulan ke-3, Allah! Tak tertahan tahan perasaan. Rasa "menyesal" pun ada. Tapi, tetap kena teruskan kehidupan seperti biasa cumanya pada ketika ini, ALLAH jawab satu persatu doa Nad.

Bertemu dengan SHOM 
Bertemu dengan MENTOR SHOM ..

Adalah satu anugerah yang terindah dalam kehidupan Nad. Yang mana, ianya telah mengubah kehidupan Nad 360 darjah! Malahan, bukan kehidupan jee tau, dari segi kesihatan luaran dan dalaman sekali.. 

Alhamdulillah Ya ALLAH :') 

Nad lebih suka untuk FOKUS KEPADA SATU dahulu. Cuba dan buat bersungguh-sungguh. Hasilnya kalau bukan hari ini, pasti esok akan ada! Percayalah. Buat sungguh-sungguh, berikan komitment 100% & tunjukkan kesungguhan kita betul-betul pilih untuk berjaya. 

Nad lebih suka untuk BUAT DULU! Yang lain-lain letakkan tepi. Berfikiran secara positif akan bantu kita untuk terus positif. Maka, kalau sebaliknya, sebaliknyalah yang kita dapat..

Nad lebih suka untuk SETIA PADA YANG SATU! Macam bercinta jugak. Kita kenal mengenali dengan lebih mendalam, untuk Shom consume supplement betul-betul, dapatkan effect secara tak langsung kita akan jatuh cinta dengan bisnes sekali.

Nad lebih suka untuk CABAR DIRI! Keluar daripada comfort zone itu adalah jalan yang terbaik untuk kita dapatkan sesuatu yang lebih baik. Berkorban apa sahaja demi merealisasikan sesebuah impian bukan sesuatu yang mudah, namun tak mustahil.. 

Dengan bisnes SHOM secara tak langsung Naf dapat INCOME CASH 3-4 ANGKA SEBULAN, belum termasuk  BONUS & TRIP lagi. Allahuakbar! :') 


Alhamdulillah, inilah antara asbab kenapa Nad still bertahan hampir 6 tahun bersama dengan SHOM ♥️

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...