Thursday, February 27, 2014

Apa itu Mineral Coffee?

Mineral Coffee atau kopi mineral ialah kopi pertama didunia dan mungkin satu-satunya kopi yang mengandungi garam buluh. Gabungan unik garam dan adunan kopi robusta tanpa gula ini memberikan kopi mineral satu rasa yang lazat serta kebaikan untuk kesihatan seluruh keluarga.

Sebenarnya, menambah garam ke dalam kopi bukanlah sesuatu yang pelik. Ianya satutradisi orang-orang di negara scandinavia, Turkey dan juga Hungary menambah secubit garam dalam kopi mereka. Hasilnya, kopi yang mereka minum itu mempunyai rasa yang lebih kuat dan banyak buihnya.




Selain dari menambah rasa, garam yang ditambahkan juga dapat mengurangkan rasa pahit kopi tersebut.


Apa itu garam buluh?


Garam buluh ialah garam asli yang dimasak didalam buluh menggunakan cara memasak tradisional tanpa alatan moden. Teknik memasak garam buluh berasal dari Korea beribu-ribu tahun dahulu, dan didapati menyingkirkan sebarang pencemaran laut juga menaikkan kandungan mineral yang sedia ada dalam garam.




Garam buluh mengandungi kandungan mineral magnesium yang tinggi dan mineral-mineral lain yang baik untuk badan kita seperti zat besi, kalsium dan potassium. Mineral-mineral yang ada membantu badan kita menyerap nutrien ke dalam badan.

* Tahukah Anda???

Sesetengah garam yang ada dipasaran kini adalah garam tiruan disebabkan ianya lebih mudah dan murah untuk dihasilkan.

Akibatnya penggunaan garam berlebihan dan tiruan ini boleh menyebabkan banyakpenyakit berbahaya untuk jangka masa panjang.


Untuk maklumat lanjut berkaitan Mineral Coffee atau Garam Buluh


Boleh email saya di

greentealemon459@gmail.com

Silakan 'Like' kami di

Terima Kasih!

Love,
Siti Nadiah Binti Ahmad
019-5235560 / gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...