Sunday, April 7, 2019

Hakikat BERBISNES


HAKIKAT BERBISNES

Sekali orang pandang, Wow! 
Dua kali orang pandang, Wow Wow!
Tiga kali orang pandang, Wow Wow Wow!

Bestnya dia berbisnes itu dan ini. Macam senang dan mudah jeee jalan dia yang ALLAH berikan. Nampak "murah rezeki" selalu~ 

Hakikatnya, hanya orang bisnes sahaja yang tahu bagaimana erti kesusahan, kepayahan tu.

Suka duka, jatuh bangun dalam bisnes ni. Kita sendiri yang tahu dan macam mana nak bertahan terus dengan bisnes yang kita jalankan.

Kalau boleh, elakkan bisnes A tak jadi, tukar bisnes B. Bisnes B tak jadi, buat bisnes C. Sudahnya, sampai ke sudah, kita tak tahu apa sebenarnya yang kita nak bisnes kan 😌

HATI TISU bukan sifat orang bisness 
TAKUT RUGI bukan sifat orang bisness 
MALAS BERFIKIR pun bukan sifat orang bisness.

Orang bisnes kena PANTAS, CEKAP, CEPAT! Jatuh sehari dua, jadi LUAR BIASA selepas sebulan dua. Jatuh bangun tergolek berlari tu memang lumrah dalam dunia bisnes. 

Orang bisnes sentiasa bersedia menyusun strategi hari demi hari supaya bisnes berjalan dengam lancar. Sediakan jadual paling penting.

Orang bisnes lihat sekeliling otak ligat berfikir tentang MARKETING, SALES, GROW BISNES & sebagainya. Tiada kata "nanti dulu" untuk terus kehadapan.

SHOM sebenarnya ala-ala DROPSHIP 💕

Supplement tersedia! 
Delivery pun disediakan! 

Tugas kita ? Berkongsi maklumat, testimoni, dan sebagainya kepada potential customer. Siapa potential customer? Awaklah... yang sedang baca sharing Nad ni. Hehehe 😘 

Bila kita sharing sekali dua selepas tu tiada orang beli, jangan kata supplement ni susah nak jual. Bila kita sering menjadikan "alasan" sebagai penyelamat, percayalah, sampai bila-bila kita akan kekal dibawah, sedangkan orang lain dah jauhhhhhhhh meroket! 

Apa kata, kita tengok pada orang yang RAJIN BERUSAHA! Tak perlu tunggu orang lain. Tak mengharap pada orang lain. Berusaha sendiri, insya ALLAH, bonus dia pun bersungguh-sungguh masuk dalam pocket! Hihi. 

Jangan kita pulak iri hati, down, give up, berhenti berbisnes. REZEKI kita memang ALLAH dah tetapkan sejak azali lagi. Jangan hanya berserah semata-mata sahaja. Usahalah untuk mengubah kehidupan kita. 


Jom keluar daripada COMFORT ZONE masing-masing ❤️

Nadiah Ahmad
Premium Beautiful Expert
019.523.5560 | @nadiahahmad__

Have a nice day semua 😘

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...