Wednesday, September 26, 2018

Bagi yang dah lama tercari-cari produk penjagaan kulit yang sesuai, selamat & berkesan


BAGI YANG BERKULIT SENSITIF, AWAK TIDAK BERSEORANGAN.

Hanya orang yang berkulit sensitif sahaja tahu pencarian produk penjagaan kulit muka macam tak pernah berakhir dengan baik. Biarpun ada sebahagian produk yang sesuai untuk kulit sensitif, selalunya macam tak ada kesan langsung. Macam tak pakai apa-apa.

Nad sebenarnya ada masalah eczema & resdung sejak kecil lagi. Jadi, sangat tak sesuai untuk pakai produk yang ada unsur whitening (memutihkan). Bukan kesan putih yang Nad dapat, tapi pedih menyengat yang dirasa (disebabkan sifat menghakis produk). 😞

Jadi, kalau ada iklan local product atau international product yang dikatakan boleh memutihkan atau mencerahkanv? Nad mampu pandang sepi dari jauh. Serik dah pakai. Produk macam tu pernah buat muka sampai macam dihinggap parasit yang kemerahan & berair. (masalah eczema)

Selalunya produk yang sesuai untuk orang berkulit sensitif, kesannya macam tak pakai apa-apa di muka.

Kadang-kadang macam tak ingat dah settle cuci muka atau belum ?

Itu baru bab pencuci muka.

Kalau bab pakai toner ? Aduhai... dalam mimpi pun tak boleh pakai. Kesan kebanyakan toner yang mengandungi bahan berunsur alcohol (sejuk-sejuk) adalah 100% pasti akan memedihkan kulit.

Pernah juga pujuk diri, pedih itu tanda "healing process" yang selalu disebut-sebut bila ada side effect yang negatif. Akhirnya keadaan yang dikatakan healing process tu sebenarnya berlarutan & menambahkan lagi masalah kulit.

Dan kalau beli satu set skincare product ? Tonerlah paling kerap jadi hiasan. Memang tak boleh berangan-angan pakai toner konon kulit jadi sejuk segar ➡ memang takkan berlaku pada kulit sensitif macam Nad.

Pelembap pun sama. Kalau pakai, selalu bagi kesan muka jadi berminyak. Memang kebanyakannya lebih mesra jerawat.

Haa... lepas tu bab serum. Kebanyakan serum yang Nad pernah pakai, serum pun macam toner jugak. Kesan sejuk dari produk selalunya akan buat kulit rasa pedih. Pernah pakai satu jenis serum yang elok je bila dipakai. Tapi bila stop, muka breakout teruk. Terus rasa tak nak hidup terus bergantung dengan serum macam ni.

Yang syukurnya...walaupun kulit selalu menderita sebab tak pernah jumpa produk yang betul-betul "friendly" dengan kulit. Tapi, Nad consume suplemen untuk hilangkan masalah kulit secara berperingkat.

Alhamdulillah.

Kulit masih boleh semakin sihat dengan suplemen dari product SHOM. 

Waktu tu Nad tahu SHOM pun ada skincare product jenama sendiri, cuma Nad belum bersedia nak pakai. Sampailah, ada announcement SHOM bakal keluarkan skincare product dengan formulasi bahan yang terbaru ! Dan ia sesuai untuk kegunaan semua jenis kulit.

Adalah sangat penting untuk dapatkan cara penggunaan produk dengan betul terutama yang mempunyai kulit sensitif & bermasalah.

Tu yang Nad tekad beli.
Awal-awal sebelum pelancaran Infinence Skincare dalam Malaysia. Nad dah mula kumpul duit.

Harapan Nad, kalau betul lah okay ?
Maknanya ?

Infinence adalah berita baik yang Nad patut sampaikan & kongsikan pada umum terutama pada rakyat Malaysia. Nad tak pernah sama sekali anggap hanya produk keluaran SHOM saja yang terbaik yang ada dipasaran. Masih banyak lagi produk yang bagus, berkualiti & boleh dipercayai. Cuma, sebagai pengguna kita perlu jadi bijak.

Sebelum membeli pastikan dahulu produk yang dibeli ada kelulusan KKM, ada pengiktirafan Halal daripada JAKIM. Buat search kebaikan & keburukan pada produk yang specifik. Lihat pada testimonial positif yang boleh dipercayai.

Dan yang paling penting?
Pilihlah agent yang sah & yang betul-betul dapat bantu guide customer membeli/menggunakan produk dengan betul/berkesan.

Dalam kes Nad ?

Bila diberi peluang untuk menggunakan set lengkap Infinence Skincare adalah kegembiraan yang tak terucap setelah usia hampir 30 tahun tak pernah berhenti bertukar-tukar produk penjagaan kesihatan kulit muka! 😭💕

Feeling dia macam. Aduhai, terharu, teruja & hari-hari excited nak pakai. Sebab setiap kali selesai pakai Infinence, rasa kulit selesa, muka lembap, tak ada rasa kulit tegang.



Paling bahagia ?
Kulit sensitif Nad sesuai sangat dengan Infinence.

Bagi yang dah lama tercari-cari produk penjagaan kulit yang sesuai, selamat & berkesan ?

Infinence Skincare adalah diantara produk terbaik & dipercayai.

Yang paling bagus ?

Pembelian satu set Infinence Skincare adalah bertahan untuk kegunaan selama 4 hingga 6 bulan lamanya ! Dan kalau dengan penggunaan jimat, ada item yang dijangka boleh bertahan penggunaan sehingga lebih dari 6 bulan !! 

Packaging dia pun sangat cantik, friendly user & secured with unique design 😍

Okay.
Sesiapa berminat boleh contact Nad tau.
Special consultation akan diberikan pada yang membeli dari Nad. 😊

Nad sentiasa bersedia membantu penuhi keperluan masalah anda. Bagi yang mempunyai masalah kulit kronik, anda dinasihatkan untuk dapatkan pengesahan kesihatan melalui rawatan daripada doktor yang bertauliah terlebih dahulu.

Bagi yang sedang mengambil sebarang ubat-ubatan dari klinik kesihatan atau hospital juga dinasihatkan agar meneruskan pengambilan ubat seperti yang disarankan oleh para doktor.

NADIAH AHMAD | 019.593.5560 | @nadiahahmad__


Terima kasih sudi luangkan masa membaca. ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...