Showing posts with label bekalkan tenaga. Show all posts
Showing posts with label bekalkan tenaga. Show all posts

Tuesday, June 11, 2019

Best of Min Kaffe


Paling penting untuk ibu pregnant, ibu berpantang, ibu menyusu.. amalkan Min Kaffe.
Sebab kalau Nad sendiri memang ada masalah sembelit. 

Apa lagi raya ni kan perut terkjut makan macam-macam. Ketupat rendang, ayam merah semua πŸ˜† memang tak jumpa sayur/buah. Nasib baik ada Min Kaffe nie.

Boleh melembutkan πŸ’©, in sha Allah tak sembelit esok.

Min Kaffe ni paling konsistent Nad amalkan dari mula-mula consume SHOM sampai pregnant anak no-2 ni.

Okey now semua dah settle, Nad tidur dulu ye.


Lupa nak mention salah satu kebaikkan Min Kaffe ni mengurangkan masalah migrain dan gastrik tau.

Bila kita rasa lebih bertenaga, inshaaAllah aktiviti seharian yang lain juga dapat dilakukan dengan lebih sempurna.

More info, boleh whatsapp Nad πŸ‘‡πŸ»

SHOM-Business-Mom-Preneur,
Nadiah Ahmad | 019.523.5560

Instagram : @nadiahahmad__

Thursday, April 11, 2019

Kearah kehidupan yang lebih sihat


SARAPAN LENGKAP DARI HUJUNG RAMBUT SEHINGGA KE HUJUNG KAKI 

Dalam banyak-banyak sarapan, i choose Min kaffe setiap pagi untuk dapatkan segala kebaikkan & manfaat untuk setiap inchi tubuh badan Nad. 

Ianya tak memudaratkan. 
Ianya jugak tidak mempunyai kesan jangka masa pendek / panjang. 

Sungguh, MIN KAFFE ni telah banyakkkkk bantu Nad dari segi KESIHATAN & KECANTIKAN, luaran dan dalaman ❤️ 

Kalau nak CANTIK, MIN KAFFE jawapannya! 

Kalau nak TENAGA, MIN KAFFE jawapannya! 

Kalau nak KURUS, MIN KAFFE jawapannya! 

Kalau nak KENYANG, MIN KAFFE jawapannya! 

Kalau nak KAWAL SELERA MAKAN, MIN KAFFE jawapannya! 

Kalau nak BODY SHAPE, MIN KAFFE jawapannya! 

Kalau nak KUATKAN AKAR & CANTIKKAN RAMBUT, MIN KAFFEjawapannya! 

Kalau nak KURANGKAN GASTRIK, MIN KAFFE jawapannya! 

Kerana MIN KAFFE dihasilkan daripada garam buluh yang dijadikan serbuk halus yang berkualiti πŸ’•  PROTIEN diperlukan untuk membina sel. Umpama ia adalah bata-bata dalam pembinaan sebuah rumah. 

Jika badan kita tidak mempunyai protein yang lengkap, badan kita masih boleh membuat sel-sel baru, tetapi ada “kekurangan” yang mungkin pada rambut yang kering, bercabang, manakala pada bahagian kulit muka, kulit menjadi kusam, bermasalah dan lain-lain lagi. 


Sekiranya anda sedang mencari kehidupan yang sihat dan berpanjangan, SHOM telah membuktikan bahawa produk SHOM dapat  BERIKAN KEHIDUPAN YANG LEBIH SIHAT, BERTENAGA & MUDA PADA TAHAP SELULAR.

Pilihan di tangan anda, Naf telah pun memilih yang terbaik dan Nad yakin anda juga akan memilih yang terbaik. 

Untuk mereka yang first time nak cuba consume product SHOM, Nad highly recommend untuk cuba MIN KAFFE inshaaAllah memang terbaik πŸ‘πŸ»

Untuk order dan pertanyaan lanjut, boleh whatsapp Nad terus 😊

Nadiah Ahmad
Your Premium Beautiful Expert

✨Postage setiap hari
✨COD sekitar Kulim & Bukit Mertajam

Wednesday, November 14, 2018

Shake Shake je uolls, of course Shake Me


Assalamualaikum and good morning semua 🌸

Alhamdulillah setahun lebih amalkan Shake Me terasa perbezaan sangat bila skip. Terutama part ‘energy booster’. Ibu macam Nad ni kalau tak makan supplement jawabnya memang cepat lembik badan.

Mudah terasa lesu.

Bila badan lesu, mood pun swing, anak jadi mangsa kena marah. Apa lagi kalau dia sepahkan rumah lepas ummi mop/sapu.

Kalau orang cakap mudah je jaga anak kat rumah, salah rasanya😩. Jaga anak yang sedang membesar macam ni lebih banyak ujiannya. Siapa yang sama dalam situasi Nad mesti paham kan ?

Dari subuh tadi buat kerja tak henti, kemas rumah, lipat kain so Nad ‘recharge’ semula energy dengan minum 1 sachet Shake Me untuk permulaan hari ni.

Memang dah jadi kebiasaan, bukak mata minum 1/2 gelas air kosong. Lepas subuh ambik Shake Me. Nak handle si seketul tu bukan senang. Ummi dia kat luar memang nampak ok, dalam rumah macam bini tarzan🀣. Kejap si Hannan bergaduh nak itu ini. Kejap lagi menangis nak mintak dukung. 😌

Bayangkan jela riuhnya macam dekat taska.

Sebab tu Nad perlu minum Shake Me, nak ‘boost’ tenaga supaya tak lembik seharian masa melakukan tugasan sebagai isteri dan ibu. Shake Me ni rasa macam soya je, kalau tak suka rasa soya campur dengan milo ke, yogurt bliss ke. in sha Allah makin sedapπŸ‘πŸ».

Selain tu,Shake Me ni best juga sebab buat Nad rasa cepat je kenyang. Bila tak rasa lapar sangat so mudahlah nak diet sikit. Kalau dulu makan nasi 2,3 pinggang, sekarang lepas minum Shake Me 1 pinggan dah cukup.

Seriusly walaupun Nad dari dulu badan kecik nafsu makan macam ada bela saka tau, eheh. Lepas bersalin memang badan mudah je naik dulu.

Dan part paling Nad suka, Nad pasti ramai juga yang suka bila mana Shake Me ni sangat membantu dalam menjadikkan kulit lebih sihat dan berseri.

Siapa yang ada masalah kulit kusam tu, tak bertenaga wajib minum Shake Me ni okey? The best minuman kesihatan untuk semua.


Kalau Shake Me ni tak best, mana mungkin Nad nak konsistent macam ni kan? Of course sebab ia pilihan terbaik demi kecantikkan dan kesihatan luar dalaman.

So u alls, siapa yang belum cuba lagi Shake Me ni. Wajib dapatkan nya di @nadiahahmad__. bagi pembelian harga special dan pelbagai tawaran menarik 😘


Nadiah Ahmad
Premium Beautiful Expert

Thursday, September 27, 2018

Cuba sekali, pasti setia

 Tambah Tenaga Harian Dengan Min Kaffe ♥

Assalamualaikum. Kebetulan pagi ni Nad bukak kotak Min kaffe yang baru selepas habis kotak yang lama, semalam. Tak sangka rupa-rupanya dah nak masuk kotak yang ke berapa dah. Betapa Nad sukaa nya Min Kaffe ni

Nad minum ke ? 

*sendiri tak percaya*



Macam Nad pernah cerita sebelum ni. Bermula dengan Min Kaffe lah Nad jatuh hati dengan kebanyakan produk SHOM.

Sebelum ni Nad pun pernah cerita Nad pernah lalui zaman berisi (baca: gemuk). Bila dah dapat kesedaran gemuk itu membahayakan ? Nad cuba kawal pengambilan makanan berat & elak makanan ringan, terutamanya.

Satu je Nad nak cakap.

Tak mudah sebenarnya untuk seseorang yang pernah menjadi seorang yang berisi disebabkan selera makan yang tinggi itu berubah ➡ menjadi seorang yang mengawal kuantiti makanan ➡ untuk kuruskan badan.

Disebabkan taknak nya lalui balik zaman membulat, Nad struggle jaga makan. Walaupun kadang-kadang (baca: selalu) kalah dengan godaan makanan, Nad akan cuba pastikan berat badan tak lebih daripada skala berat seperti yang telah ditetapkan. πŸ˜‚

Nad setuju, badan yang kurus bukanlah satu jaminan badan sihat. Tapi, pada Nad risiko penyakit berbahaya lebih tinggi kalau Nad berbadan gemuk. Lagi-lagi Nad datang dari keluarga yang ramai mengidap kencing manis. Tak dinafikan, Nad pasti tak terkecuali dari terdedah dengan risiko penyakit yang sama.

Dah lama Nad start consume minum Min Kaffe ni. Perubahan paling ketara bila consume Min Kaffe ? Nad boleh tahan lapar especially bila ter-skip makan, on diet atau berpuasa.

Kadang-kadang, kalau kali nak keluar rumah pergi kenduri atau shopping barang keperluan memang Nad awal-awal siap bancuh masuk peti ais. Bila nak keluar rumah, baru bawak. Nad akan minum dulu dalam perjalanan.

Jadi, Nad takkan makan banyak bila makan di luar. Sebenarnya jarang sangat makan kat luar. Ada masa, kalau tiba-tiba husband nak makan kat luar Nad cuma teman sambil minum air favourite. Kalau fefeeling romantik, dapat suap dari husband (baca: ala-ala kena paksa sebab degil tak nak order makanan)

Jadi itu serba sedikit manfaat Min Kaffe untuk Nad. Sebenarnya Min Kaffe ada banyak lagi manfaat untuk kesihatan. Tapi, fokus Nad pada ESP lebih kepada tambahkan tenaga dari ekstrak garam buluh.



 InsyaAllah, Min Kaffe inilah menjadi harapan untuk pastikan badan lebih bertenaga sepanjang ingin berpuasa. Ganti puasa sebelum ni pun dapat dihabiskan dengan cemerlang tanpa rasa penat yang melampau. 

Bagi yang ingin turunkan berat badan melalui pengawalan makanam secara berlebihan Min Kaffe adalah jawapannya.

Bagi yang ingin dapatkan tenaga tambahan setiap hari Min Kaffe boleh membantu.

Nad memang highly recommend Min Kaffe pada yang selalu alami masalah cepat lesu badan & tak bermaya sepanjang menjalani aktiviti seharian.

Dan Nad memang sangat recommend Min Kaffe ni untuk dijadikan sebagai minuman harian bagi menambahkan tenaga & nutrisi keperluan badan sepanjang hari. 

Cuba sekali, pasti setia. πŸ˜ŠπŸ’•

Dapatkan Min Kaffe  anda dengan sekarang. Yang berminat boleh contact Nad di:

NADIAH AHMAD | @nadiahahmad__

Beauty Health and Consultant

Wednesday, September 26, 2018

Setia Dengan Min Kaffe, No More Caffein


Guys, good morning 😊



Hanya yang rapat saja tahu, betapa Nad ni masa zaman belajar dulu boleh dikategorikan ketagih to nescafe. Nescafe je. Kopi ke minuman bercaffein yang lain tak minum. Nad tak tahu lah nak kata suka nescafe ke tidak.

Cuma, tanpa nescafe Nad tak boleh stay up untuk study. Tanpa nescafe, Nad tak boleh tahan mengantuk dalam kuliah. Tanpa nescafe Nad tak mampu jalani sesi praktikal untuk berbulan lamanya. 

Masa zaman study dulu, sehari Nad minum 3 tin nescafe (selalu beli tin, jimat masa). Especially dalam waktu praktikal. Waktu pagi sekali untuk elak mengantuk & tak bermaya. Waktu tengahari sekali untuk elak lesu. kadang-kadang untuk "menipu" badan yang lapar, kalau tak sempat lunch masih bertahan.

Dan akhir sekali, waktu balik dari praktikal. Yang selalu jugak Nad tiba dalam dorm sampai lewat malam. Tak larat nak makan lagi, so minum nescafe + milo pulak. Sebab tu kalau tempoh praktikal panjang je,  badan kurus. (Tak praktikal mokmok balik πŸ˜‚) Makan tak menentu.

Sebelum tu, kalau minum nescafe, mata cerah terbuntang berjam lamanya. Rasa ajaib tak mengantuk walaupun seharian tak tidur. Power betul nescafe'. Badan diberi signal palsu seolah-olah tak mengantuk ! Bila kesan caffein habis, terus lesu macam seminggu tak tidur. Ended up, consume nescafe' secara berterusan.

Sekali bancuh & minum ? Dekat 3 hari tak boleh tidur ! Belakang kepala rasa tegang. Badan lesu, otak rasa tepu. Memang niat nak review notes lagi sikit tak kesampaian. Blurr & pening. Sejak hari tu, Nad tekad no more nescafe 3 in 1 sachet hijau. Serik. Then, sambung balik nescafe' tin yang original tu. Lama-lama tu kan.. jadi terfikir.

Kalau dah nescafe 3 in 1 pun bagi kesan tak elok, so apa lebihnya minum nescafe dalam tin ni ?

Aduhai, masa stop minum nescafe tu menyesalnya pernah hidup bergantung dengan nescafe'. Lagi banyak mudarat dari manfaat untuk kesihatan. Hari-hari lepas selepas tu untuk elak lesu tahan mengantuk adalah sangat struggle. Berapa tahun Nad struggle tinggal nescafe. Alhamdulillah, boleh tinggal. Dan takkan tergoda walaupun dapat offer minum free. 

Terpaling syukur, bila Nad dah consume Min Kaffe ni. Allah, akhir ada juga pengganti yang lebih baik untuk kekal bertenaga dalam tempoh ama. Min Kaffe adalah satu minuman garam buluh untuk kesihatan yang pastinya sangat lazat bila dibancuh sebagai minuman kegemaran. ♥

Kesan buruk pengambilan Min Kaffe ? Alhamdulillah, setakat ni tak pernah ada. Selagi dalam kategori kuantiti & kekerapan yang disarankan setiap hari, insyaAllah okay. 😊

Sangat sesuai untuk kalangan yang cepat lesu, warga emas, untuk ibu menyusu, yang sangat aktif bergerak setiap hari dan lain-lain sebab Min Kaffe membekalkan tenaga tambahan yang baik untuk kesihatan.

Plus, banyak sangat benefit Min Kaffe ni tau.

NAK KURUS : Min Kaffe mengawal selera makan dan rasa kenyang dengan lebih lama.

NAK PUASA : Min Kaffe membekalkan tenaga sepanjang hari.

NAK TAMBAH SUSU IBU : Min Kaffe menggalakkan penghasilan susu dan susu menjadi lebih pekat serta menyokong perkembangan bayi.

NAK CANTIK :  Min Kaffe memberikan kulit yang cantik, otot, kuku dan rambut yang  sihat

NAK SIHAT : Min Kaffe menyihatkan tubuh keseluruhannya dan mengurangkan risiko kanser

NAK KAWAL GULA DALAM DARAH : Min Kaffe mempunyai glisemik yang rendah

NAK KAWAL KOLESTROL : Min Kaffe menyokong paras LDL kolestrol  yang sihat





Healthy & Beauty inside out with Me ❤️

Untuk pertanyaan dan pembelian, boleh whatsapp Nad 019.523.5560
Dan hangpa boleh check out banyak info-info menarik dekat Instagram Nad @nadiahahmad__

Okay, jumpa lagi ! Tata 😘

Love,
Nadiah Ahmad
Beauty and Health Consultant
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...