Sunday, May 5, 2019

PENGALAMAN BERPUASA DENGAN SHOM


PENGALAMAN BERPUASA DENGAN SHOM

Selamat menyambut kedatangan bulan Ramadhan 😊 InshaaAllah esok kita semua akan mula berpuasa.

Kalau dulu sebelum kenal SHOM, memang Nad admit Nad jenis cepat letih time puasa. Baru pukul 11 pagi tekak dah mula kering, masuk pukul 12 tengah hari perut pulak mula berbunyi macam macam lagu. Walhal masa sahur makan boleh tahan meriahnya. Nasi sepinggan, air 2-3 gelas penuh. But still, kejap jer mampu bertahannya! 😅

Tapi sejak kenal SHOM, everytime puasa Ramadhan, puasa ganti atau puasa sunat memang badan terasa lebih cergas dan bertenaga. Tekak pun tak sekering dan sedahaga biasa. Lagi lagi ditambah dengan cuaca panas sekarang nih kan.

Apa yang Nad amalkan ialah bersahur dengan supplement SHOM. Memang Alhamdulillah banyak membantu untuk mengurangkan rasa letih, lapar dan juga dahaga.

Ada 3 supplement utama yang Nad cadangkan untuk diambil semasa bersahur iaitu MIN KAFFE, GARLIC TABLET dan juga BV ALFALFA.

Apa kebaikan dan manfaat ketiga tiga supplement nih?

✅ MIN KAFFE yang mengandungi sumber protein tinggi yang akan membuatkan anda rasa kenyang yang lebih tahan lama. Protein nih sangat penting untuk pembinaan sel dalam tubuh badan kita. Tanpa sumber protein yang mencukupi, badan kita akan rasa lemah, otot akan akan mula kendur, tulang boleh jadi rapuh dan kulit juga akan jadi semakin kusam bila umur kita makin meningkat.

Kalau nak tahan rasa kenyang lebih lama, tak cepat penat dan mengantuk, rasa bertenaga sepanjang hari, boleh cuba try sendiri consume MIN KAFFE ni. Dah cuba 1 kotak confirm jatuh hati terus! 😘 

✅ BV ALFALFA pulak ialah minuman yang bagus untuk mengelakkan dehidrasi kulit sebab ia mengurangkan kehilangan bendalir dan menyokong tahap hidrasi lebih baik berbanding air.  Ia akan seimbangkan proses kehilangan air dalam badan so that badan kekal rasa segar and dapat lah mengurangkan rasa dahaga. Digalakkan juga diambil semasa berbuka supaya cepat menyegarkan badan dari keletihan.

✅ GARLIC TABLET sebagai sumber multivitamin yang terbaik. Bila kita berpuasa, badan kita sebenarnya melalui proses detoksifikasi. Sementara detoksifikasi itu berlaku, GARLIC TABLET dapat memastikan badan kita mendapat bekalan nutrien baru yang mencukupi. 

InshaaAllah korang juga rasa lebih bertenaga semasa berpuasa.

So untuk anda yang agak-agak letih memanjang and lemau jer masa nak berpuasa tu, apa kata cuba bersahur dengan supplement SHOM ? 

InshaaAllah you will feel the difference. Bila badan rasa lebih bertenaga, inshaaAllah ibadah puasa juga dapat dilaksanakan dengan lebih sempurna ❤️

More info whatsapp Nad terus 👇🏻

Whatsapp Nad,

Atau follow official instagram Nad ⤵
@nadiahahmad

NADIAH AHMAD
PREMIUM BEAUTIFUL EXPERT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...