Showing posts with label tiada bahan kimia. Show all posts
Showing posts with label tiada bahan kimia. Show all posts

Monday, November 12, 2018

Mujurlah ada Shake Me ku sayang


“TAKBOLEH TAHAN LAPAR EVEN 10 MINIT!”

Sebenarnya the right words is ...
Takleh tahan lapar walaupun SEMINIT! πŸ˜‚
Yes, Nad perasan sejak lately this week, memang perut Nad tak boleh dibiarkan kosong ! Sebab once its empty and tak diisi dalam masa 10 minit, memang habis !

Sebenarnya even SEMINIT pun dah rasa macam angin-angin luar start masuk memenuhi perut. And if dibiarkan selama 10 minit, memang satu badan akan penuh angin sampai effect Nad berangin satu badan.

So sememangnya makanan perlu ada dihadapan Nad and wajib isi perut setiap 30mins ke 1 jam kalau tak nak jadik macamtu. Sebab since seminggu dua ni, memang Nad try untuk jaga perut Nad.

Even tengah malam Nad sanggup bangun isi perut dengan minum Shake Me. Yelah malam-malam mana boleh makan berat-berat en. Tak elok untuk penghadaman, so malam memang akan minum Shake Me and Cereal.

And also, untuk pagi-pagi camni time nak buat sarapan//beli sarapan memang Nad akan make sure ISI PERUT DULU DENGAN MIN KAFFE ! Wajibbbbb! Sebab at least kalau consume Shake Me bolehlah kenyang at least 1-2 Jam. Sampai makanan Nad untuk Breakfast is Ready.

Kalau takde Shake Me .... omg memang naya !
Memang makan roti pun, 30 mins kemudian akan lapar balik and asyik kena refill je perut hahaha penat oi πŸ˜‚



Mujurlah ada Shake Me ku sayang, boleh lah refill perut Nad lama sikit plus siap bagi ENERGY lagi untuk Nad carry on my whole day!

Bukan tu je, Shake Me ni ada Protein yang sangat-sangatlah baik untuk tubuh badan kita. Eventho hari-hari Nad kena dukung Hannan yang seberat 16kg kesana kemari, kena hempap perut kena duduk tepuk tampar dengan Hannan , tapi Alhamdulillah so far tenaga Nad cukup kuat untuk semua tu cause amazingly Nad still segar melayan Hannan yang selalu tidur around 1-2 pagi. InshaaAllah akan terus kuat, Amin!

Okay nak masuk Home Office jap finalize kan lists untuk settlekan by today, apa kena buat and mana kena settle dulu. Glad to be back.

Health & Beauty Consultant,
Nadiah Ahmad | 019.523.5560
@nadiahahmad__

Monday, November 5, 2018

My Day Skincare Routine


RUTIN SKINCARE SETIAP PAGI ❤️

Rutin skincare wajib Nad setiap hari semestinya dengan INFINENCE Skincare, inshaaAllah kulit maintain licin, anjal dan awet muda 😘

Untuk pagi yang Nad akan apply ialah :

✅  Hydrating Duo Cleansing Mousse 

Dimulakan dengan Hydrating Duo Cleansing Mousse. Yang best nya cleanser nih dia takde buih tau dan gel cleanser nih meresap sangat cepat ke dalam kulit. 

• Membersihkan kulit secara menyeluruh hingga ke dalam kulit
• Menjadikan kulit lebih halus secara lembut melalui exfoliation

- Menyegarkan, exfoliate sel kulit mati. Lepas cuci memang rasa kulit sangat lembut and fresh sangat sangat!

✅  24H Hydrating TONING ESSENCE

Lepas cuci muka dengan cleanser, boleh lah apply 24H Hydrating Toning Essence. Nak apply toner nih terus guna tangan pun boleh, but even better if gunakan kapas muka sebab kita nak tarik sel sel kulit mati yang dah di exfoliate tadi keluar dari kulit muka.

• Menyingkirkan dan membersihkan kulit daripada sel sel kulit mati dan bahan bahan pencemaran yang ada pada kulit
• Menghidratkan kulit dan mengecilkan pori
• Membekalkan nutrisi supaya kulit jadi lebih berseri seri 

- Menutup kembali liang pori, mengekalkan kelembapan kulit dan membantu sel kulit mati ditanggalkan dengan lebih cepat. Guna kapas muka untuk best effect, memang boleh nampak segala kotoran blackheads and whiteheads melekat kat kapas muka.

✅ Intensive Triple REVIVING Serum 

Selepas toner, apply pulak TRIOLE REVIVING SERUM. Sekali picit jer dah memadai, apply pada keseluruh bahagian muka dan urut sambil tepuk tepuk secara lembut.

• Memperbaiki dan membina semula sel sel kulit
• Menggalakkan penghasilan collagen dan pembaharuan pada peringkat sel yang menjadikan kulit lebih muda dan berseri seri

- Membantu membina semula sel kulit baru dan memperbaiki sel kulit yang rosak dari dalam.

✅ Essensial Illuminating Day cream

And lastly, apply ESSENTIAL ILLUMINATING DAY CREAM. Walau pun duduk rumah jer tak keluar, still kena pakai yer sebab bila kita masak kat dapur kan ke kita terdedah pada haba dan kepanasan jugak. So penting untuk sediakan perlindungan pada kulit muka kita especially untuk elakkan masalah jeragat. Kalau nak keluar lagi lah wajib pakai.

• Melindungi kulit daripada sinaran matahari
• Melembapkan kulit muka dan menjadikan kulit muka nampak lebih glowing secara natural.
• Memperbaiki tona kulit dan menjadikan tona kulit lebih sekata
• Boleh dijadikan sebagai primer / make up base, siap ada glowing effect

- Menjadikan kulit lebih moist dan melindungi kulit dari sinaran UV yang boleh merosakkan sel kulit (long term effect menyebabkan masalah jeragat). Cream nih best sangat sangat sebab dia bagi glowing effect natural, duduk rumah pun Husband tengok muka wife glowinggg ✨ nye tak payah susah payah make up pakai highlight bagai 😌

Nih je 4 items untuk day skincare routine, yang Night Cream apply untuk waktu malam sebelum tidur.



Okay dah siap untuk rutin skincare waktu pagi ❤️

Lepas apply day cream, bagi yang selalu make up boleh lah apply foundation dan lain lain. Memang make up jadi sangat smooth and glowing tau ! Nampak natural look sangat 😘

Antara effect yang Nad sendiri dah dapat selepas lebih 12 bulan menggunakan Infinence Skincare,

🌸 Tekstur kulit jadi semakin halus dan licin
🌸 Tona kulit jadi lebih sekata dan tak mudah sunburn
🌸 Pori pori kelihatan lebih kecil dan bersih
🌸 Blackheads and whiteheads berkurangan
🌸 Parut degil semakin pudar tak perlu nak conceal untuk cover
🌸 Jerawat susah nak tumbuh kalau ada pun cepat jer kecut semula

Overall Nad bagi 10 bintang ✨ untuk Infinence nih, memang antara skincare paling best yang Nad pernah guna setakat nih and Nad totally berpuas hati dengan kesannya 😍

Nak beli loose item satu satu pun sekarang dah available dah. Boleh whatsapp Nad terus untuk order πŸ‘‡πŸ»


Nadiah Ahmad,
Wassap : 019.523.5560
Your Trusted Premium Beautiful Expert

FOLLOW INSTAGRAM : @nadiahahmad__

Friday, October 26, 2018

Tuala pilihan semua wanita Bio Seleza Feminine Pad


Adalah normal jika setiap wanita mengalami keputihan, yang tak normalnya bila keputihan tu berbau dan ada warna putih seakan kekuningan dan gatal merenyam. 

Keputihan seperti susu masam, tidak berbau dan sedikit. Tidak perlu risau kerana normal dan akan muncul sekali sekala atau kita perempuan terlalu aktif dengan kegiatan harian. 

Keputihan tak normal bila keputihan itu likat, warna sedikit kekuningan dan berbau serta gatal-gatal. Haa itu perlu dirawat kerana telah terkena jangkitan.

Apa yang perlu dibuat ialah jaga pemakanan yang manis-manis dan antibiotik perlu diambil jika teruk.

Nak tahu jika keputihan korang tu teruk mana, cuba tengok seluar kecik ada tak berlubang ditengah-tengah.

Untuk merawat buat air rebusan sireh. Separuh minum dan separuh lagi buat basuhan.  

Nak mudah boleh ja guna bio Seleza Feminine Pad.



Bio Seleza Feminine Pad ni diperbuat daripada kapas, mengandungi tenaga Bio Velocity, Far Infrared Rays, Nano Silver & Ion Negative yang dapat membunuh bakteria dengan berkesan. Ia juga membantu melancarkan peredaran darah & memberi tenaga. Bertukar lah sekarang dari Pad biasa kepada tuala wanita bio Seleza. 

Since Nad pun bertukar kepada bio Seleza Feminine Pad ni, memang Nad jatuh cinta sangat-sangat 😍 

Semua tahu wanita kalau datang bulan tu, kita biasanya kehilangan bukan setakat darah, malah kecergasan badan jugak.  So tuala wanita ni adalah teman baik kita masa kedatangan haid. Jadi pilih lah tuala wanita yang bebas bahan chemical sebab tuala wanita ni adalah sangat rapat dengan miss-v kita semasa datang bulan.

Kalau boleh, takkan lah kita nak letak bahan yang merbahaya pada miss-v kita kan ? Miss-v ni adalah mahkota bagi seorang wanita.

Awak semua guna tuala wanita brand apa ? Kalau nak info lebih lanjut boleh contact Nad. Pilihan terletak di tangan awak sebab kita sebagai wanita ada satu rahim saja. Sayangi dan jagalah rahim kita tu sebaik-baiknya.

Boleh hubungi Nad untuk lebih lanjut,

Nadiah Ahmad,
WhatsApp : 019.523.5560
Your Health and Beauty Consultant

Nak tengok lebih banyak info-info tentang kedai online Nad, boleh follow official Instagram Nad @nadiahahmad__

Thursday, October 18, 2018

Tips Skincare


Perkara yang paling kita selalu risau. Apabila menjual sesuatu barang kemudian maklum balas yang di terima mengecewakan.

Contoh : saya pakai cream, keluar bintik merah.

Kalau awak adalah penjual skin care. Ini adalah jawapan yang membantu.

1. Awak perlu memberi masa kepada kulit untuk bertindak balas secara positif. Ini kerana, kulit mungkin mengalami keradangan sebelum awak menggunakan skin care yang baru.

2. Paling cepat, 1 bulan penggunaan. Pengguna perlu berada didalam keadaan emosi yang tenang. Emosi yang tenang akan menghantar isyarat-isyarat cinta kepada kulit.

3. Lakukan detox skin untuk mengeluarkan segala kekotoran yang tersumbat dalam pori-pori. 

4. Kurangkan pengambilan makanan yang berminyak. 

5. Tingkatkan pengambilan air kosong 3 liter sehari.

Semua ini akan membantu kulit bergerak aktif dalam menghasilkan sel-sel baru dan lebih cepat tindak balas positif dapat di lihat. 

Berbanding, awak bergantung harap 100% terhadap sesuatu produk. Semua produk perlu sokongan dan bimbingan daripada diri awak sendiri.



Pencinta Infinence Skincare

Love,
Nadiah Ahmad

Wednesday, October 17, 2018

Pencuci muka yang sangat effective


Assalamualaikum semua !


Setiap kali keluar, Nad mesti tepek bedak dan pakai lipstik. Tu kalau tahap rajin lah haha.

Tapi sampai je rumah, rasa rimas nya muka. Walaupun bukan makeup beriya tapi still rasa berat muka sekilo πŸ˜…



Cepat-cepat capai Hydrating Duo Cleansing Mousse.

Salah satu sebab Nad memang suka sangat dengan cleanser Infinence ni, bukan sahaja kita boleh guna sebagai pencuci muka.

Tapi best juga untuk menanggal kesan makeup, daki/hama yang melekat dekat muka kita.

2 in 1 sangat kan ! Produk Infinence semua best-best. Berbaloi sangat rasanya menabung untuk beli skincare Infinence nie.

Produk yang baik dan berkualiti sepanjang Nad guna πŸ‘πŸ»

Bagi yang tertanya-tanya cleanser Infinence ni jenis apa ?

Cleanser ni jenis oily. Sebab tu, bila kita cuci muka/tanggalkan makeup senang nak bersih. Segala kekotoran tu melekat jadi daki-daki hitam pada tangan. 

Just, gosok-gosok slow pada muka lepas tu sedia untuk dibilas. Tak lupa juga, Nad rekemen sangat Infinence cleanser ni pada mereka yang banyak masa solat di luar (bekerja).

Awak just bawak 1 tiub cleanser ni, boleh gunakan sebelum berwuduk.

Hydrating Duo Cleansing Mousse dikategorikan sebagai produk mesra wuduk la kan ? Sebab sangat memudahkan proses berwuduk.

Love,
Nadiah Ahmad

Your most favourite
PREMIUM BEAUTIFUL EXPERT

Tuesday, October 16, 2018

Rutin harian sebelum tidur

Hai guys !


Rutin sebelum tidur, manja kan muka dengan Advanced Overnight REGENERATION Cream.

Kalau nak tau, sebelum Nad pakai Infinence ni kan. Jujur Nad akui memang tak suka langsung pakai krim bila nak tidur.

Sebab akan rasa melekit, rimas, bau menusuk hidung susah nak tidur. Betul tak ?

Berbeza dengan krim malam Infinence.

Krim yang sangat lembut bau dia, tekstur ringan tak melekit dan paling best bila bangun pagi muka kita lembut je. Kalau ada jerawat yg tengah bengkak, inshaAllah esok jerawat tu surut. Bukan hilang, tapi kurang bengkak ☺️

(Nanti orang cakap Nad overclaim pulakπŸ˜…)

Tapi seriusly ni krim malam yang paling best Nad guna setakat ni.

Sebelum tidur, sedekahkan al fatihah, maafkan orang yg menyakiti kita hari ni.

Selamat malam semua 😘

NADIAH AHMAD | 019.523.5560 | @nadiahahmad__
PREMIUM BEAUTIFUL EXPERT
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...