Thursday, June 11, 2020

BAGAIMANA SHAKE ME MEMBANTU ANDA BERTENAGA ?


Nad nak ucapkan Selamat Pulang ke Kampung, bagi yang pulang. Mesti rindu keluarga dan kampung halaman. Nad pun tumpang gembira. Alhamdulillah. 

Apa-apa pun jangan lupa beberapa perkara :

🌸 Garis Panduan yang ditetapkan. Sayangi Warga Tua & Anak-Anak kecil
🌸 Pastikan kita betul-betul bersih sebelum peluk cium bonda dan ayah tercinta
🌸 Perlu memakai Mask jika di tempat awam
🌸 Amal penjarakan sosial terutamanya jika di luar

Apa-Apa pun jom sematkan dalam Jiwa dan Minda bahawa #AllahJagaKita.  Usaha sudah, yang penting adalah Bertawakkal. InsyaAllah.. Moga kita sentiasa di bawah lindungNya ❤

Haa dok sembang sangat SHAKE ME ni bagi Nad energy kan. 

Macam mana kita boleh dapat energy dari SHAKE ME ni ha ? πŸ€”

1. SUMBER PROTEIN DARI SHAKE ME.

Badan kita memang senang letih if kita tak ambil protein yang cukup setiap hari tau.

Protein dapat mebantu kita untuk membaiki & membina kembali tisu-tisu yang rosak.

Anddd kenapa protein ni dapat bagi tenaga ? Sebab ia mengambil masa untuk dipecahkan di dalam badan, so energy dari protein tu dapat bertahan lama. Sebab tu pengguna SHAKE ME selalu kata diorang memang lebih bertenaga.πŸ˜‰πŸ’ͺ🏼

2. KUMPULAN VITAMIN B.

Okay. Vitamin B Complex or kumpulan vitamin B ni sangat penting dalam menukarkan makan kita ke dalam bentuk ATP (tenaga yang digunakan oleh sel-sel dalam badan).

So, pentingnya vitamin B ni ialah dia adalah pembantu dalam memberi tenaga, sebab tu kita perlukan vitamin B ni dapam kehidupan seharian. Haa.

And guess what ? Less stress as well! Yeay! Sebab vitamin B especially B12 dapat membantu untuk improve mood kita. No wonder la iolls susah stress. πŸ™ŠπŸ™Š (bear in mind that Zikir will help to reduce stress a lot too!)

3. CALCIUM

Selalunya calcium ni dikaitkan dengan kesihatan tulang, betul tak ? Buttt there are new studies stated that a steady state of calcium flow between cells is needed for cells to make energy properly. 

Maksudnya pergerakan keluar masuk calcium dalam dan luar sel perlu seimbang dalam pengeluaran tenaga.

Thus, ini membuatkan setiap pengguna SHAKE ME memang akan mendapat TENAGA YANG CUKUP untuk kehidupan seharian. Especially yang selalu letih tu haa.πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼


Kenapa SHAKE ME ini tersangat famous dalam family SHOM selain MIN KAFFE ? Kenapa SHAKE ME ni mendapat tempat di hati customer ? Sebabnya, dengan mengamalkan secara konsisten InshaaAllah dapat manfaat KULIT CANTIK & FLAWLESS, selera makan lebih terkawal untuk BENTUK BADAN MAINTAIN, lebih rasa BERTENAGA & TAK CEPAT LETIH.

Pilihan hati Nad sendiri, semestinya SHAKE ME yang terbaik kerana SHAKE ME mengandungi protein yang diperlukan oleh badan.

🌸 Nak kulit cantik, licin, gebu
🌸 Nak bentuk badan cantik
🌸 Nak kuku dan rambut cantik
🌸 Nak otak cerdas dan daya ingatan yang baik
🌸 Nak badan bertenaga dan sihat serta tak cepat letih. 
Student sangatlah digalakkan.

Tubuh badan kita nih secara keseluruhan semuanya terdiri daripada PROTEIN. So imagine how important for us to have enough protein daily.

Cuba cek balik daily food yang kita makan, cukup tak kandungan protein ? Buat yang kata cukup dah ambil protein daripada ayam dan ikan, anda betul-betul yakin tak kandungan protein tu cukup untuk tampung keperluan protein badan anda ?

Sebabnya, bila protein tak cukup, tidak hairan lah kalau ramai yang mempunyai masalah kulit berjerawat sana sini, berparut dan berlubang-lubang.

So anda yang nak KULIT CANTIK & KULIT LICIN TANPA CELA, make sure anda consume enough protein yer 😊 Yang paling penting ape tau tak, TENAGA DAPAT, KURUS PUN DAPAT! Yeay!

Semestinya SHAKE ME yang TERBAIK πŸ‘

NADIAH AHMAD
019.523.5560
Your Health & Beauty Consultant
@nadiahahmad__

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...