Saturday, October 20, 2018

Fast food dan Diet


“ALAA MAKAN KENTANG SIKIT JE HARI NI, LEPAS TU TAK MAKAN DAH”

Punca ramai yang tak kurus-kurus ialah sebab dia berdiet dengan cara yang salah dan tak kira nutrition facts makanan.

Mereka anggap fast food yang kecik-kecik ni tak ada effect langsung pada diet. Sedap memang lah sedap, tapi kalau awak yang dah capai berat badan ideal mungkin boleh lagi makan sekali sekala.

Tapi yang masih overweight, mungkin agak susah untuk awak turunkan berat badan hanya kerana french fries large yang laju je habis ni.

Bayangkan, sekali makan dah 460 kalori belum termasuk burger ke ayam goreng ke dan softdrinks dalam set McD awak πŸ”πŸŸ Mungkin anggaran dalam 1200kcal sekali makan satu set. Tapi lepas tu cepat rasa lapar balik 😫

Jangan terkejut kalau satu hari tu awak dah makan lebih 2500 kcal di mana sepatutnya tak boleh lebih 1500 kcal. Dengan lemak tepu lagi 22g yang agak susah nak dibakar dari french fries tu dan jugak sodium yang berlebihan.

Salah satu cara nak hilangkan 460 kcal ni awak perlu cardio excercise (jogging) πŸƒπŸ»‍♀️ 40 minit tanpa henti dan hilangkan lemak tepu dengan excercise 20x5 set dips dan superset push up 20x5 jugak 😭

Salah satu cara untuk boost lagi, kalau dah termakan satu hari tu malam tu kena trus minum N'licious untuk sekat pembentukan lemak baru dan buang sodium berlebihan.

Esok tu baru bakar lemak dengan Min Kaffe dan Shake Me di waktu pagi .
Nad tau cuti-cuti ni mesti awak semua ada nak singgah mana-mana McD kan tengahari tadi hehe

Siapa yang baru makan McD hari ni sila mengaku cepat πŸ™‹πŸ»‍♀️ Nad tengok fries ni pun terliur πŸ˜‹




NADIAH AHMAD | 019.523.5560 | @nadiahahmad__
PREMIUM BEAUTIFUL EXPERT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...